ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری میان سازندگان برخوردار است

پس از نمایش هدست های واقعیت مجازی، عده ای سرنوشتی مشابه کینکت و پلی استیشن موو را برای آنان در صنعت بازی های ویدیویی پیش بینی می کردند؛ اما این مسئله موجب نشد تا کاهشی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

پس از نمایش هدست های واقعیت مجازی، عده ای سرنوشتی مشابه کینکت و پلی استیشن موو را برای آنان در صنعت بازی های ویدیویی پیش بینی می کردند؛ اما این مسئله موجب نشد تا کاهشی در علاقه و هیجان مردم ایجاد شود. اکنون، به نظر می رسد که اعتماد سازندگان نیز نسبت به این تکنولوژی افزایش پیدا کرده است.

بر اساس نظرسنجی که بین 2175 سازنده بازی های ویدیویی پیش از شروع نمایشگاه GDC در 14 مارس (24 اسفند) صورت گرفته، 16 درصد تولیدکنندگان آثارشان را بر پایه هدست های واقعیت مجازی می سازند. در سال گذشته، تنها 7 درصد عناوین از این تکنولوژی پشتیبانی می کردند.

علاوه بر این، 15 درصد شرکت کنندگان اذعان داشتند که در ساخته های آینده شان از هدست های واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. این رقم نیز در سال گذشته 6 درصد بود که نشان از رشد دو برابری دارد.

نکته قابل توجه این است که هدست آکیلس ریفت از محبوبیت بیشتری نسبت به رقیبان خود، مانند PlayStation VR برخوردار است. در ادامه می توانید جزییات کامل از نظرات تولیدکنندگان را مشاهده کنید.

  • 75 درصد سازندگان بر این باورند که تکنولوژی واقعیت مجازی [Virtual Reality] و واقعیت افزوده [Augmented Reality] یک کسب و کار پایدار بوده و می توان روی آن سرمایه گذاری کرد
  • اعتقاد 27 درصد از آنان نشان می دهد که کنسول ها میزبان اصلی تکنولوژی مورد بحث نبوده و دارندگان این وسیله استقبال چندانی از آن نخواهند کرد. با این وجود، 40 درصد باور دارند که واقعیت مجازی جا پای خود را در کنسول ها پیدا خواهد کرد؛ در این بین، 1 درصد این اتفاق را تا سال 2018، 44 درصد تا 2026 و 54 درصد تا 2030 اعلام کردند
  • در ارتباط فروش کلی هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، 38 درصد پیش بینی کردند که تا سال 2020 حدود 10 درصد از خانه های آمریکا به یکی از این وسایل مجهز خواهد شد. 86 درصد باور داشتند که این اتفاق در سال 2030 افتاده و 9 درصد نیز اعتقاد داشتند که میزان فروش این تکنولوژی در آمریکا هیچ گاه به عدد گفته شده نخواهد رسید

از تکنولوژی واقعیت مجازی به پلتفرم های گیمینگ می رویم. همان طور که انتظار می رفت، پی سی محبوب ترین پلتفرم بین بازیسازان بوده و 52 درصد از افراد یاد شده در حال ساخت بازی روی این پلتفرم هستند. البته، این رقم در سال گذشته 56 درصد بود که نشان از کاهش 4 درصدی دارد.

در میان کنسول ها نیز، پلی استیشن 4 پیشتاز از بقیه گوی رقابت را ربوده است. به عبارت دیگر، با افزایشی 1 درصدی نسبت به سال گذشته، 27 درصد از عناوین سازندگان شرکت کننده در نظرسنجی، روی این پلتفرم در حال ساخت اند. البته، اکس باکس وان نیز با رشد 1 درصدی سالیانه، 23 درصد این آمار را تسخیر کرده است.

نکته قابل توجه، عدم علاقه بازیسازان به ساخت عنوانی در کنسول های نینتندو است؛ به گونه ای که کمتر از یک درصد از آنان مشغول تولید بازی روی پلتفرم های Wii U و 3DS هستند.

در پایان، 90 درصد آنان اذعان داشتند که eSports همانند تکنولوژی واقعیت مجازی، در طولانی مدت به یک کسب و کار پایدار بدل خواهد گشت. برای اطلاعات بیشتر، ای اسپرت یا همان ورزش های الکترونیکی به مسابقاتی گفته می شود که بین گیمرها انجام شده و در پایان تیم برنده، جوایز گوناگونی دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    کدوم کارشناس بی سوادی گوشکوب های سونی رو با کینکت یکی کرده
    الان تو خونه با کینکت xbox one یه خانواده سرگرم میشن

    • shahryar
      shahryar | ۲ بهمن ۱۳۹۴

      حد اقلش اون‌گوشت کوب های سونی خیلی کارا تر از میکروفون ایکس باکسه :))))))
      و طی سه چهار ماه اینده بعنوان کنترلر هدست پلی استیشن VR ازش استفاده میشه و فروشش هم اجباری نبوده ،
      لطف کن اون میکروفونو با بهترین کنترلر های حرکتی مقایسه نکن

مطالب پیشنهادی