ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک: مشکل وای فای موبایل های بهره مند از چیپست Helio X10 به نرم افزار مربوط می شود

در دو سال اخیر مدیاتک گام های موثری را برای بهبود چیپ های موبایل خود برداشته است و نتیجه اش را هم دریافت کرده؛ در سال گذشته، چیپست های تولیدی این شرک بسیار محبوب بودند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

در دو سال اخیر مدیاتک گام های موثری را برای بهبود چیپ های موبایل خود برداشته است و نتیجه اش را هم دریافت کرده؛ در سال گذشته، چیپست های تولیدی این شرک بسیار محبوب بودند و ده ها دستگاه مختلف (عموما در آسیا) با بهره گیری از آنها تولید شدند و پیش بینی می شود که این موفقیت ها در سال جدید نیز ادامه پیدا کند.

از طرفی چیپست ده هسته ای و 64 بیتی این شرکت با نام Helio X20 قرار است که به زودی در اختیار شرکت های سازنده موبایل قرار گیرد و این یعنی به زودی، چشممان به جمال موبایل های بهره مند از این سیستم روی چیپ روشن خواهد شد.

اما این اواخر حرف و حدیث هایی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از مساله دار بودن Helio X10 دارند. چیپست مورد بحث قطعا یکی از بهترین و شناخته شده ترین موارد ساخته شده توسط مدیاتک است و همانطور که می دانید از سوی شرکت های متعددی از جمله شیائومی، مِیزو و اچ تی سی برای استفاده در محصولاتشان انتخاب شده است.

محض اطلاع تان باید بگوییم که Helio X10 یک چیپست هشت هسته ای و 64 بیتی است و در سال قبل عنوان چیپست پرچمدار شرکت سازنده اش را یدک می کشید.

اما به تازگی گزارشاتی از سوی برخی از کاربران دستگاه های بهره مند از این چیپست منتشر شده که حکایت از بروز مشکلاتی در تکنولوژی وای فای این تلفن های همراه دارند و همین جنجال ها عاقبت مدیاتک را بر آن داشت تا لب به سخن بگشاید.

این شرکت تایوانی اظهار داشته که نمی توان مشکلات وای فای را به سخت افزار دستگاه های مشکل دار نسبت داد و این مسائل عموما از نرم افزار ریشه می گیرند.

مدیاتک اعلام نموده که راهکار این مشکل بسیار ساده است و برای این منظور باید موبایل خود را آپدیت نمایید. طبق گزارشات با آپدیت نرم افزار موبایل های بهره مند از این چیپست مشکل به کلی رفع شده است.

حالا اما، تردیدی نیست که Helio X20 یکی از بهترین چیپست های ساخته شده تا به امروز دلقب خواهد گرفت اما آیا پرچمدار سال 2016 مدیاتک می تواند با اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 رقابت کند؟

این مساله ایست که در سال جاری میلادی روشن می گردد، اما حتی اگر چیپست های پرچمدار کوالکام و سامسونگ بتوانند آن را در بنچمارک های مختلف کنار بزنند باز هم Helio X20 بسیار قدرتمند است و نسبت به رقبایش قیمت پایین تری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • میثم
    میثم | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    من Redmi Note 3 با همین چیپست دارم و عالیه

  • Carrera
    Carrera | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    Man xodam redmi note 2 daram va hamin chip ham rooshe
    Asla va abada iradi nadashte babate wifi

مطالب پیشنهادی