ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه آماری IDC: شیائومی، هوآوی و اپل پیشتازان بازار موبایل در چین هستند

شاید بدانید که در حال حاضر بزرگ ترین بازار موبایل به کشور چین تعلق دارد و محصولات تقریبا همه برندهای دنیا را در آنجا می توان پیدا نمود. اما پررنگ ترین نقش را در این ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

شاید بدانید که در حال حاضر بزرگ ترین بازار موبایل به کشور چین تعلق دارد و محصولات تقریبا همه برندهای دنیا را در آنجا می توان پیدا نمود. اما پررنگ ترین نقش را در این رکورد، خود شرکت های چینی همانند هوآوی و شیائومی رقم زده اند.

هر دو کمپانی یاد شده با اینکه تازه تاسیس به شمار می روند اما در همین زمان کوتاه توانسته اند اسم و رسم بسیار خوبی برای خود درست کنند، به طوری که در سال گذشته هوآوی 108 میلیون دستگاه و شیائومی 70 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده اند. بد نیست یادآوری کنیم که شیائومی در سال 2010 میلادی تاسیس شده است.

در رابطه با همین موضوع، موسسه آماری IDC نمودار جالبی منتشر نموده که روند رشد کمپانی هایی که در سرزمین اژدهای سرخ کسب و کار می نمایند را در خلال سال های 2011 تا 2015 میلادی روی جدول آورده و با هم مقایسه نموده است.

همان طور که می توانید در این نمودار مشاهده کنید، بیشتر شرکت ها در سال 2011 میلادی رشد چندانی نداشته اند اما سه کمپانی اپل، شیائومی و اپل با یک اختلاف زیاد از بقیه پیشی گرفته اند و در صدر قرار دارند. بر اساس این بررسی آماری، شیائومی در حال حاضر 15 درصد از سهم بازار موبایل در چین را به خود اختصاص داده و از همین رو در رتبه نخست نشسته است. البته دو شرکت یاد شده ی دیگر نیز اختلاف چندانی با آن ندارند و هوآوی با 14.5 درصد و اپل با 13.4 درصد پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای موبایل در چین محسوب می گردند.

جا دارد در اینجا اشاره نمائیم که شیائومی در سال 2015 نه تنها شاهد رشد فروش سالانه بوده بلکه توانسته سهم بازار بیشتری نیز نسبت به سنوات پیش کسب نماید.

بر اساس آمار موسسه IDC شرکت های شیائومی، هوآوی و اپل به ترتیب 23.2 درصد، 53 و 56 درصد رشد سالانه داشته اند. میانگین قیمت فروش (ASP) کمپانی هوآوی 20.9 درصد افزایش داشته در حالیکه شیائومی در این زمینه نه تنها رشد نکرده، بلکه 7.6 درصد نیز نسبت به سال 2014 نزول نموده است.

در آخر نیز موسسه آماری مورد بحث ادعا کرده که این روند در سال 2016 میلادی ادامه نخواهد یافت و یا دست کم شاهد رشدی در این مقیاس نخواهیم بود. همچنین گمانه زنی نموده که شاید بازار موبایل چین در سال جاری با کسادی رو به رو گردد اما همچنان حائز اهمیت خواهد بود.

IDC همچنین گفته بسیاری از شرکت های تولید کننده موبایل تمرکز خود را روی فروش آنلاین محصولاتشان گذاشته اند که تا حدی جالب به نظر می رسد و می تواند در آمار سال آتی تاثیر داشته باشد.

IDC-China-growth-2011-2015_1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی