ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 درصد رشد داشته

بازار تبلت ها سه ماهه پایانی سال 2015 را در حالی به اتمام رساند که شاهد افت فروشی 13.8 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در 2014 بود. ناگفته نماند که طی این مدت 65.34 ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

بازار تبلت ها سه ماهه پایانی سال 2015 را در حالی به اتمام رساند که شاهد افت فروشی 13.8 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در 2014 بود. ناگفته نماند که طی این مدت 65.34 میلیون دستگاه از گجت های یاد شده توسط کاربران خریداری گشته که این میزان علیرغم افت سالانه رشدی 23.0 درصدی را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روایت می کند.

البته هر چند در انتهای 2015 و فصل منتهی به تعطیلات اعداد و ارقام نسبت به سه ماهه پیش از آن بهبود یافته اند ولی میزان تنزل سالانه روایت گر اوضاع نابسامان و ناخوشایند بازاری است که از آن سخن می گوییم.

در همین راستا می توان اشاره نمود با اینکه در این بازه سه ماهه آیپد پرو اپل بیشتر از بقیه تبلت ها خودنمائی می کرد اما آیپد ایر 2 این کمپانی بود که توانست در خلال اکتبر تا دسامبر 16.1 میلیون دستگاه بفروشد و دلیل آن نیز جشنواره های فروش آنلاینی بودند که این دیوایس را ارائه می دادند.

تبلت فایر آمازون نیز به دلیل قیمت پائینی که داشت در این فصل از فروش بالایی برخوردار بود و توانست از شرکت های ناشناخته که دیوایس های ارزان ارائه می دهند، پیشی بگیرد. تولید کننده های تبلت های ارزان قیمت به طور کلی 20.3 میلیون دستگاه فروخته اند که نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 میلادی حدود 5 درصد کاهش داشته.

نکته جالبی که بد نیست در مورد آمار فروش تبلت در سه ماهه ی پایانی سال پیش بدانید، تولید و فروش شرکت هوآوی است که توانست در چین و دیگر کشورهای دنیا فروش بالایی داشته باشد به طوری که حتی از کمپانی با تجربه ایسوس نیز برای اولین بار پیشی بگیرد.

تمامی کمپانی ها به غیر از اپل، در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 28.94 میلیون دستگاه تبلت فروخته اند که رشد سالانه ی 6.4 درصدی آنها را نشان می دهد. این رقم در چنین بازار آشفته ای بسیار قابل توجه به شمار می رود اما برای اعتبار شرکتی همانند سامسونگ که رقیب اپل هم به شمار می رود چندان خوب نیست.

البته جا دارد اشاره نمائیم غول تکنولوژی کره ای در این زمان بیشتر تمرکز خود را روی تبلت های ارزان و 7 اینچی و 9.6 اینچی اش گذاشته بود که موجب شد رشد کمی در میزان فروش خود را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن
    محسن | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    تبلت فقط تبلت ویندوزی وسلام

مطالب پیشنهادی