ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا از جزییات پروژه Sidekick خود به کمک هدست هولولنز مایکروسافت رونمایی کرد [تماشا کنید]

چند ماه پیش بود که مایکروسافت و ناسا از همکاری با یکدیگر برای ساخت پروژه ای به نام Sidekick روی هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت خبر دارند؛ پروژه ای که به فضانوردان اجازه می داد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

چند ماه پیش بود که مایکروسافت و ناسا از همکاری با یکدیگر برای ساخت پروژه ای به نام Sidekick روی هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت خبر دارند؛ پروژه ای که به فضانوردان اجازه می داد تا از راه دور به کنترل تجهیزات پرداخته و اجسام سه بعدی را در قالب تصاویر هولوگرام مورد بررسی قرار دهند.

حالا به لطف یکی از کارکنان ناسا به نام جف نوریس، بالاخره تصاویر جدیدی درباره عملکرد پروژه Sidekick عرضه شده که ما را بیشتر با آن آشنا می سازد. جف نوریس اخیرا در طی همایش Vision Summit به صحبت درباره پروژه Sidekick پرداخته و توضیحاتی درباره آن ارائه کرده است.

NASA+Hololens+compressed

نوریس مدیریت و کنترل پروژه های خلاقانه در آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا را برعهده دارد و بیشترین تمرکز خود را روی جنبه های تصویرسازی سه بعدی پروژه Sidekick معطوف کرده است که از آن به نام Procedure Mode (حالت روند) یاد می شود. برای مثال به جای آنکه قطعات فضاپیما ابتدا روی یکدیگر سوار شوند و سپس از مراحل تست عبور کنند، می توان در زمانی کوتاه تر همان قطعات را در قالب تصویرهای سه بعدی مورد بررسی قرار داد.

مهندسان و محققان ناسا می توانند از این طریق تمام اجزای یک تصویر هولوگرام از قطعه مورد نظر را مشاهده کنند و جزییات کوچک تر را به صورت جداگانه به آزمایش بگذارند. نمونه تصویری موجود در ویدیوی پایین، در حال حاضر چندان پیچیده به نظر نمی رسد اما شکی نیست که این تکنولوژی با پیشرفت های سخت افزاری هولولنز، به تکامل هرچه بیشتر دست می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mostafa
    mostafa | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    لطفا لینک دانلود مستقیم ویدیو ها رو بذارین

مطالب پیشنهادی