ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست Exynos 7 Octa 7870 را برای موبایل های میان رده معرفی کرد

وقتی صحبت از پردازنده های موبایلی به میان می آید سامسونگ نسبت به رقبایش یک گام جلوتر است. در جایی که رقبای این شرکت کره ای به محصولات نام هایی نظیر کوآلکام و مدیاتک وابسته اند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۵

وقتی صحبت از پردازنده های موبایلی به میان می آید سامسونگ نسبت به رقبایش یک گام جلوتر است. در جایی که رقبای این شرکت کره ای به محصولات نام هایی نظیر کوآلکام و مدیاتک وابسته اند سامسونگ از سیستم روی چیپ اگزینوس خود بهره می گیرد.

بنابراین در شرایطی نظیر سال قبل که گرم شدن بیش از اندازه اسنپدراگون 810 مساله ساز شد و تولید کنندگان موبایل را به دردسر انداخت، سامسونگ با طیف گسترده ای از انتخاب ها روبرو بود و در نتیجه اوضاع بد شرکت های دیگر را تجربه نکرد.

اما تولید داخلی چیپست تنها به خالی نماندن دست سامسونگ در اوضاعی مانند این منجر نمی شود. اگزینوس سامسونگ حتی در قیاس با بسیاری چیپست های موجود در بازار نیز بهتر عمل می کند. کمپانی مورد بحث در راستای تلاش های خود برای توسعه واحد تولید چیپش یک چیپست موبایلی جدید را به مجموعه محصولاتش اضافه نموده که Exynos 7 Octa 7870 نام دارد.

این چیپست 14 نانومتری با استفاده از فرایند FinFET ساخته شده که متعلق به خود این شرکت است. البته باید در نظر داشت این نخستین باری نیست که نام اگزینوس 7870 به میان می آید.

اوایل همین ماه نیز حرف و حدیث هایی درمورد این چیپست و همچنین مدل جدیدتری از موبایل گلکسی J7 مطرح شد که آن اطلاعات نیز به لطف داده های منتشر شده از عملکرد اگزینوس 7870 در بنچمارک Geekbench به دست آمد.

این پردازنده برای محصولات میان رده بازار موبایل ساخته شده و احتمال می رود که گلکسی J7 نخستین تلفن هوشمند موجود در بازار باشد که آن به مجهز خواهد شد.

دقیقا مشخص نیست که این موبایل چه زمانی معرفی می شود اما با در نظر داشتن نزدیک بودن زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل شاید سامسونگ تصمیم بگیرد که این محصول را در بارسلون رونمایی کند.

البته با توجه به اینکه نسخه های اصلی تلفن های هوشمند گلکسی J5 و J7 اوایل تیرماه سال قبل معرفی شدند و با فرض اینکه سامسونگ قصد اعمال تغییرات قابل توجه در زمانبدی معرفی محصولات جدیدش نداشته باشد، پیش بینی می شود که حتی در بارسلون نیز نتوانیم J7 مدل سال 2016 را ببینیم.

samsung-geekbench-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    درود عزیز محترم, سپاسگذارم که لطف داری و به نوشته های من کوچک توجه کردی , نوشته های من بر طبق(( واقعیت)) هس و به بازگو کردن واقعیت نمیشه و نباید گفت تکرار و ((... یه چیزو در آوردن)) چون هر زمان که تکرار بشود مفید هس و اینجوری هرگز نخواهد بود اما در بدبینانه ترین حالت ممکن که بهش میشود فکر کرد اگه فایده نداشته باشه به هیچ عنوان ضرر نداره

  • omid
    omid | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    ممنون از تلاش بی وقفه شما

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, آفرین به سامسونگ , این شرکت گسترده مطمئنن و بدون شک در چیپست پردازنده فوق عالی عمل میکنه و اگه گفته بشه به نوعی بهترین هس دروغ نیس از قبلش و بعدش اکسینوس های 5433 و 7420 گرفته تا این غول های جدیدش به خصوص 8890, سامسونگ که در چیپست پردازنده فوق قدرتمند مخصوص تلفن همراه بالا رده خود اکسینوس8890/m1شاهکار کرد و در اون از هسته های اختصاصی خودش بانام mongoose استفاده کرد که از شاهکار جدید شرکتARM هسته کورتکسA72قدرتمندتر و بهینه تر عمل میکنه , طبیعتن این اکسینوس مخصوص تلفن همراه های میان رده باید عالی عمل کنه و حتی میشود گفت فراتر از حد یک میان رده , طبیعتن باید در این میان رده از کورتکسA72استفاده بشود , در آخر اکسینوس جدید میان رده به خصوص اکسینوس بالا رده 8890/m1 از پردازشگر گرافیکی فوق قدرتمند و عالی و جدید Mali استفاده کردن که در 8890/m1قدرتمندترین مدلش حضور داره

    • behroz
      behroz | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      khaste nashodi har roz inaro tekrari gofti??? silent sho dige gohe ye chizio dar nayar

    • مهدی
      مهدی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

      دو نقطه یه خط عمود!
      عزیزم تو هر تاپیکه مربوط به سامسونگ حتما باید این حرفاتو کپی پیست کنی؟
      سامسونگ خوبه، ممنون از توضیحاتت

      • 09339434229jean claude jamali nejad
        09339434229jean claude jamali nejad | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

        درود عزیز محترم, من به هیچ عنوان طرفدار موردی خاص نیستم و فقط در واقع طرفدار همه شرکت های تلفن همراه ساز هستم و درسته در این شکی نیست که سامسونگ خوبه البته خوب خیر در واقع عالی اما باید گفت همه شرکت ها از سونی و اپل و ال جی و... گرفته تا سامسونگ خوب خیر در واقع در جای خود عالی هستن و مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و سلیقه ای را در برمیگیرن

    • ?
      ? | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

      slm tarafdare ba adabe technology ie darkhasti daram azat
      khaheshan cm midi kutah kon lazem nis ghese begi hei tekrar nkon azize mn ba tashakor

      • 09339434229jean claude jamali nejad
        09339434229jean claude jamali nejad | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

        درود عزیز محترم, نوشته های من بر طبق ((واقعیت)) هس اما چشم سعی میکنم از این به بعد خلاصه نویسی کنم

مطالب پیشنهادی