ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به باتری 2800 میلی آمپری و قابل تعویض ال جی G5

هر چقدر هم که اسمارت فون های جدید امسال فوق العاده باشند، هنوز یک مشکل غیر قابل انکار در مورد تمامشان وجود دارد، و آن هم چیزی نیست جز عمر باتری. شکی نیست که شارژ کردن روزانه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۰

هر چقدر هم که اسمارت فون های جدید امسال فوق العاده باشند، هنوز یک مشکل غیر قابل انکار در مورد تمامشان وجود دارد، و آن هم چیزی نیست جز عمر باتری.

شکی نیست که شارژ کردن روزانه موبایل تقریبا برای همه ما به یک ضرورت تبدیل شده؛ حتی گجت های سری اکسپریای سونی هم با داشتن عمر باتری دو روزه یا بیشتر نیز نتوانسته اند تغییر چندانی در این اوضاع ایجاد کنند.

ال جی جی 5 نیز با داشتن یک باتری 2800 میلی آمپری، ظاهرا در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد. اما در حقیقت اوضاع این گونه نیست. ال جی برای غلبه بر مشکل باتری، از حربه جالبی استفاده کرده: به کار گیری یک باتری قابل تعویض.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، قسمت انتهایی ال جی جی 5 را می توان جدا کرد و افزونه هایی برای افزایش کیفیت صدای خروجی و کنترل بهتر دوربین را جایگزینش نمود، که مطمئنا در خبرهای پیشین با تمامی آنها آشنا شده اید.

اما باتری 2800 میلی آمپری جداشونده جی 5، شاید مهم ترین افزونه این اسمارت فون پرچمدار به حساب آید. نمایشگر 5.3 اینچی جی 5، در حالت آماده به کار تنها 0.8 درصد از انرژی باتری را مصرف می کند.

کمپانی کره ای هر چند تا این لحظه در مورد میزان نگهداری شارژ جی 5 سکوت اختیار کرده، اما جزئیات کاملی در مورد تکنولوژی Quick Charge 3.0 کوالکام برای شارژ سریع دستگاه را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

به مدد این تکنولوژی، جی 5 حدودا 27% سریع تر از پرچمدار قبلی ال جی یعنی جی 4 شارژ می شود، که از تکنولوژی قدیمی تر کوالکام یعنی Quick Charge 2.0 برای تأمین انرژی باتری بهره می گرفت.

اما نکته مهم در مورد باتری جی 5 این است که نه تنها می توان این باتری را با افزونه های دیگر جایگزین کرد، بلکه با اضافه نمودن افزونه های الحاقی می توان عمر آن را افزایش هم داد. به عنوان مثال، افزونه CAM Plus می تواند ظرفیتی اضافی معادل 1100 میلی آمپر را به باتری دستگاه اضافه نماید.

ال جی هنوز اشاره ای به وجود یک پکیج بزرگ تر برای باتری جی 5 نکرده، اما احتمالش بسیار بالاست که پس از انتشار محصول شاهد گزینه هایی برای این کار در بازار باشیم.

LG-G5-Hands-On-MWC-AH-13

LG-G5-Hands-On-MWC-AH-12-1600x1067

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-05

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-03

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-02

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • میثم
    میثم | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    همه چیزش عالیه غیر از قلمبه پشتش !

  • مهدی
    مهدی | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    محشره بخدا

  • bagher
    bagher | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    با چیپست 820 و همچنین قابلیت doze تو مارشملو فکر نکنم مشکلی داشته باشه تو باطری
    البته ماژولار بودنش دست کاربر رو باز میزاره
    درود به الجی با این همه نوآوری و قدرت

مطالب پیشنهادی