ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک حسگر سلامت MT2511 را معرفی کرد

تکنولوژی پوشیدنی های هوشمند تحول و انقلابی عظیم محسوب می شود. تا به امروز ما شاهد نوعی انفجار در دستگاه های الکترونیکی کوچکی بوده ایم که با اهدافی خاص به بازار عرضه گشته اند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۰

تکنولوژی پوشیدنی های هوشمند تحول و انقلابی عظیم محسوب می شود. تا به امروز ما شاهد نوعی انفجار در دستگاه های الکترونیکی کوچکی بوده ایم که با اهدافی خاص به بازار عرضه گشته اند و این محصولات از دنبال کننده های سلامت گرفته تا ساعت های هوشمند و حتی لباس و عینک های هوشمند را در بر می گیرند.

با این همه، تکنولوژی های هوشمند پوشیدنی همچنان در مرحله طفولیت خود به سر می برند و هنوز هم که هنوز است موانع متعددی در مسیر رشد و توسعه این دستگاه ها وجود دارند.

یکی از این موانع نحوه روی آوردن مردم به این تکنولوژی های هوشمند در زندگی هر روز است. مچبندهای دنبال کننده فعالیت های بدنی قابلیت های محدود و اندکی دارند و از بسیاری جهات تعاملی نیستند، در حالی که اسمارت واچ ها قابلیت هایی بیشتر را در خود جای می دهند.

در هر صورت، بازار حسگرهای تخصصی نسبتا دست نخورده مانده و تازه مدت کوتاهی است که تولیدکنندگان چیپست و طراحان، علاقمندی خود را برای حضور در این بازار اعلام می کنند.

تولید کنندگان چیپست روی توسعه تکنولوژی های نوینی کار می کنند که به صورت اختصاری برای بازار پوشیدنی ها طراحی شده باشند و در همین راستا مدیاتک چندی پیش از جدیدترین حسگر زیستی خود به نام MT2511 پرده برداشت.

این محصول برای آن طراحی شده تا با حسگر تخصصی این شرکت و سنسورهای ارائه شده آن در زمینه اینترنت اشیاء کار کند. MT2511 در واقع نوعی چیپ حسگر زیستی برای گردآوری داده های دقیق مرتبط با حوزه سلامت است که با چیپست های مبتنی بر Android Wear با نام MT2523 و  MT2601 که ساخته همین شرکت هم هستند کار می کند و برای فعالیت نیازی به نمایشگر تاچ ندارد.

MT2511 دارای یک سیستم برآورد فواصل زمانی میان ضربان قلب است که از آن برای ارسال سیگنال های فتوپلتیسموگرام استفاده می کند و علاوه بر این، یک رم استاتیک کم مصرف 4 کیلو بیتی (SRAM) نیز برایش در نظر گرفته شده و امکانی را برای چیپ های کنترلی هوشمند فراهم می آورد تا برای مدت حداکثر چهار دقیقه به حالت آیدل یا بدون فعالیت بمانند که این مساله نیز به شرایطی بستگی دارد که دستگاه در آنها استفاده خواهد شد. این چیپ همچنین می توانند فید ورودی از یک حسگر الکتروکاردیوگرافیی یا ECG را هم دریافت نماید.

تولید و ارائه این چیپست در واقع به دنبال اتمام یک پروژه مشترک چهارساله اتفاق می افتد که میان مدیاتک و بیمارستان دانشگاه ملی تایوان صورت پذیرفت و استفاده از آن در سناریوهای پزشکی نیز تایید گردید و طبق اعلام شرکت سازنده مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

J C Hsu نایب رئیس سازمانی و مدیرکل واحد اینترنت اشیاء مدیاتک در این باره گفت:  MT2511 برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله دنبال کننده های تناسب اندام، ساعت های هوشمند و مچبندهای اسپورت مناسب است.

او ادامه داد: این چیپست همچنین برای استفاده در نسل آتی دستگاه های سلامتی نظیر چسب های هوشمند پزشکی و لباس های هوشمند نیز که در بخش مراقبت های ویژه افراد مسن مورد استفاده قرار می گیرند سودمند خواهند بود.

به گفته J C Hsu حوزه سلامت یکی از بازارهایی است که بیشترین رشد تکنولوژی را در خود شاهد بوده و ما نیز با ارائه نخستین چیپست حسگر زیستی مان از ورود به این بخش خرسندیم.

با در نظر داشتن همکاری صورت گرفته میان مدیاتک و بیمارستان دانشگاه پزشکی تایوان، پیش بینی می شود که به زودی از این چیپست در دستگاه های مختلفی بهره گرفته شود.

مدیاتک نیز پیش بینی کرده که چیپست جدید آن در نیمه دوم سال 2016 وارد مرحله تولید انبوه شود و هم اکنون نیز آن را در غرفه خود در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MohammadhosseiN MounTunO
    MohammadhosseiN MounTunO | ۵ آذر ۱۳۹۵

    منتظر گجت های سلامتی محور GLX باشید :|

مطالب پیشنهادی