ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ باز هم پرچمداران خود را با دو سنسور دوربین متفاوت عرضه کرده است

یادتان می آید اوایل امسال خبر دادیم که سامسونگ، در گلکسی S6 از دو نمونه سنسور استفاده کرده است؟ برخی گلکسی ها با سنسور ساخته شده به دست سونی به فروش می رسیدند در حالی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

یادتان می آید اوایل امسال خبر دادیم که سامسونگ، در گلکسی S6 از دو نمونه سنسور استفاده کرده است؟ برخی گلکسی ها با سنسور ساخته شده به دست سونی به فروش می رسیدند در حالی که نمونه ای دیگر، به سنسور ISOCELL و خانگی خود سامسونگ مجهز شده بودند.

به طور خلاصه، باید گفت امسال هم سامسونگ دوباره این کار را تکرار کرده است. در برخی گلکسی S7 و S7 Edge ها از سنسور سونی IMX260 استفاده شده در حالی که بعضی از این موبایل ها، مجهز به حسگر ISOCELL خود سامسونگ شده اند.

نکته اینجاست که اگر عملکرد دو سنسور ساخته شده به دست سونی و سامسونگ مشابه هم باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد اما تجربه سال گذشته به کاربران گلکسی نشان داده که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط موبایل های مجهز شده به سنسور سونی، کاملا بهتر و ملموس تر است.

نمی توان بیان کرد که سنسورهای ISOCELL، کیفیت بدی دارند اما زمانی که کاربر هزینه ای بالا برای خرید یک پرچمدار صرف می کند، مشخصا انتظار دریافت بهترین کیفیت ممکن را دارد.

Samsung-Galaxy-S7-Edge-Colors-4-1200x801-w700

این گفته قطعی نیست، اما از شواهد موجود، اینطور برآورد می شود که گلکسی های مخصوص ایالات متحده که با اسنپدراگون ۸۲۰ همراه شده اند، دارای سنسور سونی هستند و گلکسی های توسعه یافته برای اروپا و آسیا که با چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ به فروش می رسند، به سنسور خانگی خود سامسونگ، یعنی ISOCELL مجهز گشته اند.

Samsung-Galaxy-S7-camera-sensor-AIDA64-Sony-ISOCELL

اکنون اگر می خواهید متوجه شوید که گلکسی S7 شما از کدام سنسور بهره می برد، باید به سراغ نصب اپلیکیشنی در گوگل پلی بروید که «AIDA64» نام دارد. پس از نصب این اپ، کافیست آن را اجرا کنید و خط ابتدایی اش را مطالعه کنید. با توجه به جزییاتی که در بخش Camera ID آمده، می توانید متوجه شوید که گلکسی شما از سنسور دوربین توسعه یافته به دست سونی استفاده می کند یا سامسونگ.

سال گذشته هم چنین بود که پس از افشای این مسئله، سامسونگ صحت آن را تایید کرد. امسال نیز احتمالا چنین خواهد شد و در روزهای آینده می توانید بیانیه رسمی سامسونگ در خصوص استراتژی اش برای انجام چنین کاری را مطالعه کنید. مشخصا کار درست تر این است سامسونگ پیش از اینکه گلکسی هایش را برای فروش در اختیار کاربران قرار دهد، چنین جزییاتی را در بیانیه های خبری خود به مشتریان متذکر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ُShahrokh
    ُShahrokh | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    این که نامردیه که ... حالا باس به همه دری بزنی که فقط نسخه اسنپ گیرت بیاد ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی