ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش روسیه به دنبال استخدام 5 دلفین با دندان های تیز است

ارتش کشور روسیه در صدد جذب 5 دلفین جوان و بالغ برای انجام عملیات در کریمه اوکراین است. وزارت دفاع روسیه اخیرا مدارکی روی وبسایت خود منتشر کرده که از هزینه 1.75 میلیون روبلی (24 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ارتش کشور روسیه در صدد جذب 5 دلفین جوان و بالغ برای انجام عملیات در کریمه اوکراین است. وزارت دفاع روسیه اخیرا مدارکی روی وبسایت خود منتشر کرده که از هزینه 1.75 میلیون روبلی (24 هزار دلاری) برای خرید این 5 دلفین خبر می دهد.

لازم است که این 5 جاندار زنده، بین 3 تا 5 سال سن داشته و یک تیم متشکل از دو ماده و سه نر باشند. قرار است در تاریخ 1 آوریل، این تیم ویژه در شهر Sevastopol کریمه عملیات خود را آغاز کنند.

در این آگهی خرید آمده که دلفین ها حتما باید دندان های تیزی داشته باشند و از لحاظ فعالیت های بدنی کیفیت بالایی ارائه دهند. با این حال گفته نشده که دلفین ها قرار است چه کاری انجام دهند و هدف شان در این ماموریت چیست.

روسیه و ایالات متحده آمریکا بارها از دلفین ها و پستانداران باهوش برای فعالیت های نظامی خود، خصوصا در زیر آب طی جنگ سرد بهره برده اند. کلنل ویکتور بارانتز در مورد دلفین ها گفته بود که ارتش روسیه برای قرار دادن بمب روی کشتی دشمن هم از این حیوان ها استفاده کرده است.

دلفین ها در دوران جنگ سرد، درون مرکزی واقع در کریمه پرورش می یافتند. اما پس از سقوط شوروی، این برنامه هم تعطیل شد. اوکراین در سال 2012 دوباره این مرکز را راه اندازی کرد و پس از ماجراهای پیوستن کریمه به روسیه، پایگاه دوباره به دست روس ها افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • m.m
    m.m | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    حالا اگه امریکا اینکارو کرده بود صدتا کامنت تحسین میکرد کارشو

    • حسین
      حسین | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

      خوبه که همین روسیه بود که نصف کشور عزیزتو ازت جدا کرد و همیشه هم چشم به خاک این کشور خواهد داشت لطفا برو تاریخ بخون تا بفهمی و آمریکا همون کشوریست که خوبیهاش بیشتر از بدیهاش نسبت به کشورته.

      • N5
        N5 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

        اولا که اون روسيه الان نيست ، گذشته ها گذشته، دوما تنها مقصر روسيه نبود که باعث شد خاکمونو از دست بديم موقع جنگ پارس ها کجا بودن ؟ اين پارس ها بودن که موقع جنگ عين خيالشون نبود و خاله بازي ميکردن اونا به جاي توپ و تفنگ ، نخود و کشمش ميدين ، شاهشونم تو فساد خانه.. ... ميکرد ، آخر سر مردان ترک بودن که جونشون دادن و خانم هاي ما ترک ها بودن که هر چه داشتن از جمله طلا و جواهرات بابت آزادي مقدار کوچيکي از خاکمون دادن
        همونطوري که ما ترک ها ديگه پارس ها رو پارس هاي 150 سال پيش نميبينيم
        شما هم نبايد روسيه الان رو با روسيه 150 سال پيش يکي بدونين
        و يه چيزي هم يادتون نره ، بيشترين آسيب رو ترک ها تو جنگ 150 سال پيش ديدن

  • ALI
    ALI | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    بر گرفته از کتاب دلفین ها پرواز میکنند!!

مطالب پیشنهادی