ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ مشغول ساخت یک شبکه اجتماعی به نام Waffle است

سامسونگ مشغول ساخت یک شبکه اجتماعی تازه به نام Waffle است که به کاربران خود امکان می دهد عکسی را در آن به اشتراک بگذارند و سپس دوستان فرد می توانند در سطح مشبک اطراف تصویر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

سامسونگ مشغول ساخت یک شبکه اجتماعی تازه به نام Waffle است که به کاربران خود امکان می دهد عکسی را در آن به اشتراک بگذارند و سپس دوستان فرد می توانند در سطح مشبک اطراف تصویر حاشیه نویسی کرده و محتوای دلخواهشان را به آن اضافه نمایند.

این محصول را آزمایشگاه تحقیقاتی سامسونگ به نام C-Lab تهیه کرده است که در زمینه توسعه و تست محصولات تازه فعالیت دارد. شرکت مورد بحث در باب محصول تازه اش اعلام داشته: «Waffle سرویسی جدید و متمایز است که می تواند نقطه نظرات متعدد را به نمایش بگذارد و داستانی را با همکاری چندین کاربر بسازد.»

نام این سرویس نیز از روی شبکه عکس هایی انتخاب شده که کاربران می سازند. ویدئوی منتشر شده در رابطه با این اپلیکیشن فردی را به تصویر می کشد که تولد دوستش را تبریک می گوید و دوستان دیگر نیز در کادرهای مربعی جداگانه تبریکات خود را می نویسند.

این کادرها به لحاظ تکنیکی بی پایان هستند و کاربران می توانند آنها را در هر جهتی امتداد دهند و تجربه ای مانند «دیوارهای گرافیتی اشتراکی» را با هم پشت سر خواهند گذاشت و آنطور که سامسونگ گفته، هر کاربر بخشی از یک سطح بزرگ تر را در دست می گیرد و در آن محتوای مد نظرش را می نویسد.

در مثالی، یکی از کاربران تصویری از یک خرگوش را که روی دیواری نشسته منتشر می کند و کاربران دیگر کادرهای پایینی و بالایی عکس را از محتوای مورد نظرشان پر می کنند.

ژوزف کیم که سرپرستی پروژه Waffle را بر عهده دارد می گوید: این شبکه اجتماعی به کاربارن امکان می دهد که دیدگاه خود در مورد محتوای اشتراکی فرد دیگر را بیان کنند و یا بالعکس.»

در دموی کوچکی که امروز از این اپ در کره جنوبی ارائه گردید، تنظیمات مربوط به حریم خصوصی Waffle زیاد هم مشخص و آشکار نبودند. این محصول برای گروه دوستان طراحی شده اما ظاهرا یک عامل اجتماعی هم برایش در نظر گرفته شده. از همین رو می توان پیش بینی کرد که عکس و حاشیه نویسی های آزاردهنده در کنار محتوای منتشر شده توسط افرادی که دنبال کننده های زیادی دارند تا چه اندازه می تواند باعث دلخوری این افراد شود.

البته یک ریسک مهم دیگر هم وجود دارد؛ اینکه کسی به شبکه های کاربران محتوایی اضافه نکند. وقتی کلیت یک شبکه اجتماعی این است که محتوایش بدون محدودیت امتداد پیدا کند، چنانچه این اتفاق رخ ندهد شبکه ظاهری نامطلوب به خود می گیرد.

یک شبکه برای آنکه کامل به نظر بیاید باید هشت نفر در آن مشارکت نمایند که این میزان برای یک شبکه اجتماعی جدید اندکی زیاد است. نام این شبکه نیز در نوع خود عجیب است و باید بگوییم که برای رقابت با دیگر شبکه ها حرفی برای گفتن ندارد.

البته آنطور که بسیاری معتقدند هر شبکه اجتماعی در ابتدای راه اندازی اش ایده ای نه چندان جالب داشته است و به مرور توانسته به موفقیت دست پیدا کند. از طرفی نمی توان مشخص کرد که سامسونگ تا چه اندازه Waffle  را جدی گرفته. این شرکت از یک سو با افتخار و مباهات آن را در SXSW نشان داد و از طرفی اگر مدیران شرکت تشخیص دهند که پتانسیل هایش برای موفقیت پایین است ممکن است آن را کنار بگذارند و پروژه توسعه اش را لغو نمایند.

در این مرحله می توان شبکه اجتماعی تازه سامسونگ را ابزاری برای نمایش قابلیت های S Pen دانست که در واقع روش ارجح برای ترسیم و حاشیه نویسی در این اپلیکیشن است اما اگر سامسونگ تصمیم بگیرد که این ایده را به مرحله اجرای عمومی در آورد آنگاه انتظار می رود که نسخه های اندرویدی و iOS آن امسال وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • شاهین
    شاهین | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    عالیه!
    امیدوارم هر چه زود تر بیاد

مطالب پیشنهادی