ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش رایگان به کارگران توسط اپل
تکنولوژی

پروژه SEED؛ چرا اپل می خواهد کارگران شرکای سخت افزاری اش مهارت های هنری بیاموزند؟

اپل شرکای سخت افزاری اش را وادار می کند که برای کارگران خود دوره های رایگان مهارت آموزی برگزار کنند. این کلاس ها شامل مهارت های هنری چون خوشنویسی چینی، زبان انگلیسی و مدیریت امور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

اپل شرکای سخت افزاری اش را وادار می کند که برای کارگران خود دوره های رایگان مهارت آموزی برگزار کنند. این کلاس ها شامل مهارت های هنری چون خوشنویسی چینی، زبان انگلیسی و مدیریت امور مالی فردی می شود.

شرکت کالیفرنیایی این مطلب را در خلال گزارش سالانه تامین کنندگانش در روز چهارشنبه اعلام کرد.

فردی که در تصویر ابتدای مطلب می بینید یکی از کارگران کمپانی فاکسکان است که در چنین دوره هایی شرکت کرده و در حال یادگیری خوشنویسی زبان چینی است.

اپل می گوید که در سال اول اجرای این طرح بیش از ۵۵۸ هزار نفر از کارگران شرکای سخت افزاری اش از این کلاس های رایگان بهره مند شده اند.

گرچه شاید برگزاری کلاس خوشنویسی برای کارگری که به شغل مونتاژ آیفون ها مشغول است، کمی عجیب به نظر برسد، اما یادگیری این هنر در کشور چین بسیار متداول است.

ضمن این که استیو جابز فقید نیز در دوره تحصیل خود در کالج تجربه شرکت در این کلاس ها را داشته است. او اذعان می داشت که همین کلاس ها در آینده به او در طراحی فونت برای کامپیوترهای مکینتاش کمک کرده است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که تمرین خوشنویسی کلمات چینی تاثیر زیادی در کاهش استرس های روزمره دارد. بنابراین عجیب نیست که اپل بخواهد از این طریق به کارگرانی که به طور متوسط ۵۵ ساعت در هفته کار می کنند، یاری برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد نظري
    محمد نظري | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    دوست عزیز فراموش نکنید که خوشنویسی هنر نیست بلکه تایپو گرافی هنر محصوب میشه.ینی ما هم که تو مدارس خوشنویسی فارسی یاد میگیریم در واقع داریم تقلید میکنیم و تقلید به هیچ وجه هنر محسوب نمیشه.

    • hosain
      hosain | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

      از نظر دادن به نظر فرد دیگه ای خوشم نمیاد، ولی این چیزی که تو گفتی، احمقانه ترین حرفی بود که تا حالا در بین نظرات و فحش های بقیه دیده بودم ناموسا اینارو جای دیگه نگو

    • amir
      amir | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

      این احمقانه ترین نظری بود که تاحالا دیدم
      خوشنویسی هنر نیست ؟؟ :)))))

مطالب پیشنهادی