ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون نفر از مردم ترکیه به صورت آنلاین منتشر شد

مجموعه ای از اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون نفر از مردم ترکیه به شکل آنلاین منتشر شده است. گفته می شود این اطلاعات دربرگیرنده نام، آدرس، شماره هویت ملی، تاریخ تولد و موارد خصوصی دیگر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

مجموعه ای از اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون نفر از مردم ترکیه به شکل آنلاین منتشر شده است. گفته می شود این اطلاعات دربرگیرنده نام، آدرس، شماره هویت ملی، تاریخ تولد و موارد خصوصی دیگر می شود.

این اطلاعات به شکل ناشناس در پایگاه داده ای با آدرس «http://185.100.87.84» منتشر شده اند. فایل ها در قالب لینک Magnet و Torrent در دسترس هستند و حتی افشا کنندگان زحمت فشرده سازی آنها را نیز کشیده اند؛ حجم اطلاعات در حالت فشرده تنها ۱.۵ گیگابایت است و در حالت عادی، به ۶.۹ گیگابایت می رسد.

details-of-almost-50-million-turkish-citizens-leaked-online-502549-3

به گفته وب سایت «The Register»، این حرکت تا حدی با انگیزه های سیاسی همراه بوده است چرا که اطلاعات شخصی رئیس جمهور ترکیه، «رجب طیب اردوغان» و نخست وزیر کشور یاد شده، «احمد داووداغلو» نیز در وب سایت فوق قابل مشاهده است.

منبع اصلی فاش کننده این اطلاعات همچنان نامشخص است هرچند که برخی منابع خبری باور دارند که این داده ها، جدید نیستند.

«کارل گوتلیب» (Carl Gottlieb)، مدیر فنی و یکی از موسس های سازمان خصوصی و امنیتی «Cognition» در پست وبلاگ خود می نویسد که در این افشاگری، جدیدترین تاریخ تولد اشخاص به ۲۹ مارس ۱۹۹۱ می رسد. وی عقیده دارد که این یک پایگاه داده قدیمی بوده که ابتدا در سال ۲۰۰۸ دزدیده شده.

با این حال اکنون توصیه شده که مردم ترکیه، بیشتر مراقب اطلاعات و حساب های بانکی خود باشند و هرگونه مورد مشکوک را گزارش دهند. آقای گوتلیب در ادامه می نویسد: «از همه مهم تر این است ک این اطلاعات، داده های کافی مبنی بر نام شخص و شماره هویت ملی وی را در اختیار سارقان هویت قرار می دهد و به همین روش، آنها تا حدی قادر هستند در برخی موارد، خود را به جای دیگران معرفی کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • سینا
    سینا | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    هر کی لینک مستقیم میخواد بیاد

    https://nl2.seedr.cc/get_zip/1083971/mernis.tar.gz.zip?st=BFC0EdbiIaeN-TdnXS-zww&e=1460023108

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی