ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های ثبت شده به نام یاهو احتمالا ارزشی بالغ بر 4 میلیارد دلار دارند

حالا که یاهو نفس های آخرش را می کشد و چوب حراج بر آن زده شده، برخی از بزرگ ترین غول های فناوری دنیا چشم به پتنت هایی دوخته اند که به نام آن ثبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

حالا که یاهو نفس های آخرش را می کشد و چوب حراج بر آن زده شده، برخی از بزرگ ترین غول های فناوری دنیا چشم به پتنت هایی دوخته اند که به نام آن ثبت شده اند و ارزشی بالغ بر 4 میلیارد دلار دارند.

طبق این گزارش، شرکت هایی نظیر مایکروسافت، آمازون، Salesforce و لینکدین از نزدیک، پروسه فروش یاهو را دنبال می کنند چراکه به خوبی از ارزش بالای پتنت های تحت اختیار این شرکت که شامل 6000 مورد در زمینه موبایل، داده و تکنولوژی های تبلیغاتی می شوند آگاهی دارند.

طبق برخی گزارشات به دست آمده از «کارشناسان بدون نام حوزه مالکیت معنوی»، ارزش پتنت های این شرکت برابر با 3 تا 4 میلیون دلار برآورد شده است.

این را هم باید اضافه نماییم که تا به امروز هیچ شرکتی صرفا خواستار خرید پتنت های یاهو نبوده و از طرف دیگر، این کمپانی نیز در مورد اینکه کدام پتنت ها را در کنار کسب و کار اصلی اش به فروش خواهد رساند حرفی به میان نیاورده.

یاهو در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام نمود که فروش دارایی های غیراستراتژیک آن شامل پتنت های غیر استراتژیک و املاک می تواند حدودا 3 میلیارد دلار پول نقد را عایدش کند.

این غول اینترنتی همچنین یادآور شده که شرکت های سرمایه گذار خصوصی پیشتر تماس هایی را به صورت پنهانی با آن داشته اند اما تمایلی به فاش شدن نامشان ندارند. در هر حال اگر یاهو بتواند راهی برای تبدیل نمودن پتنت هایش به پول نقد پیدا کند، آنگاه سهامداران به معدنی از طلا دست پیدا می کنند که تا همین چند روز پیش حتی روحشان هم از وجود آن بی خبر بود.

این گزارش با استناد به مقاله ای در سایت Re/code منتشر شده که بر مبنای آن درآمد امسال یاهو افتی 15 درصدی در قیاس با سال قبل داشته است.

گفته می شود این شرکت قصد دارد حدود یک میلیارد دلار را روی ایجاد ترافیک بیشتر کاربران خود صرف نماید که به این ترتیب، درآمدهای آن پیش از کسر مالیات و هزینه های دیگر به 750 میلیون دلار در سال جاری میلادی می رسد.

گفتنی است که شرکت های علاقمند به خرید یاهو باید تا قبل از 11 آوریل امسال پیشنهادات خود را به این شرکت ارائه نمایند. این را هم باید اضافه نماییم که برخی از بزرگ ترین خریداران احتمالی این شرکت را نیز نام هایی نظیر ورایزن و AT&T تشکیل می دهند و حتی زمزمه هایی هم درمورد علاقمندی تایم به خرید یاهو مطرح شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی