ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش ۴۰ درصدی تقاضا برای اپل واچ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶

اپل از اینکه در مورد آمار فروش آیفون های خود صحبت کند، هیچ مشکلی ندارد اما وقتی صحبت از اپل واچ به میان می آید، اهالی کوپرتینو سعی می کنند تا اعداد و ارقام مربوط ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اپل از اینکه در مورد آمار فروش آیفون های خود صحبت کند، هیچ مشکلی ندارد اما وقتی صحبت از اپل واچ به میان می آید، اهالی کوپرتینو سعی می کنند تا اعداد و ارقام مربوط به عرضه و تقاضای این گجت را در لفافه نگه دارند. با اینکه یک سال از عرضه این ساعت هوشمند گذشته است اما تحلیلگران و کارشناسان بازار همچنان در پی کسب اطلاعات از تامین کننده ها و فروشنده ها هستند تا به آمار دقیق فروش اپل واچ واقف گردند.

در همین راستا یکی از تحلیلگران برتر موسسه تحقیقاتی ITG به نام «متیو گودمن» ادعای جالبی در مورد ساعت اپل داشته؛ او در گزارش خود نوشته که میزان فروش محصول مورد بحث در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه پایانی 2015، حدود 40 درصد کاهش داشته است. بر اساس پیش بینی وی، اپل واچ از ماه ژانویه تا مارس فقط 3.1 میلیون دستگاه فروخته است.

البته به ادعای موسسه ژوپیتر، این رقم از منظر عمومی بد نیست و حتی باید یادآوری نمائیم که در سال گذشته که بازار با نوعی رکود مواجه شده بود، اپل توانست به تنهایی با همین محصول نیمی از سهم بازار ساعت های هوشمند را قبضه کرده و خود را در صدر محبوب ترین ها قرار دهد. همچنین می توان اشار کرد که مدل اپل واچ اسپرت با تخفیف 50 دلار از ماه مارس رو به رو شد و همین امر موجب گشت تا فروش آن در عرض یک هفته افزایش پیدا کند.

با اینکه گجت های پوشیدنی همیشه با پیشرفت بسیار آهسته همراه بوده اند، اما محصولات اپل از این قائده مستثنا هستند. به طوری که «گودمن» در این رابطه اعتقاد دارد اهالی کوپرتینو این توان را دارند تا مشتری ها را بیش از پیش به سوی این نوع گجت ها جلب کرده و باعث گرمی بازار ساعت های هوشمند شوند.

گفته می شود نسل بعدی اسمارت واچ های شرکت ساکن کوپرتینو در رویداد WWDC (تاریخ 13 ژوئن) معرفی گشته و فروش آن نیز کمی بعدتر آغاز خواهد شد. آنچه از میان شایعات موجود می توان بیان کرد این است که این ساعت نماینده سبک S خواهد بود که بیشتر روی آپگرید قطعات داخلی آن تاکید شده تا ایجاد تغییر در طراحی ظاهری.

همچنین از آنجا که به گزارش تحلیلگران، میزان تقاضا برای این محصول با افت 40 درصدی مواجه بوده، احتمالا مهندسان این شرکت تاکید بیشتری روی ساخت یک مینی کامپیوتر و باتری قوی تر در این فضای بسیار محدود خواهند داشت تا بیش از پیش موجب رضایت و خرسندی کاربران بشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • koorosh
    koorosh | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    جالب اینجاست که تو همین کشور خودمون عده ای هستند که تمام قد از هر چیزی که اپل تولید کنه تعریف و تمجید میکنن در حالی که بازار و تجارت اینطوری نیست و هر کسی که باشی اگه اشتباه کنی نتیجه اش رو میبینی،البته این رو اضافه کنم که به عقیده من هنوز هیچکدوم از تولید ککنده ها برنامه درست و مشخصی برای ساعت هوشمند ندارن و تولیدش صرفا به این علت شروع شد که مشتری داشت و فروش میرفت

  • mehrdad
    mehrdad | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ?????????????

  • رضا پسر خوبی است
    رضا پسر خوبی است | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    شرکت شیطاتی اپل درسراسر جهان مشغول اماده سازی برای پیش زمینه جنگی اخرزمانی می باشد.

    • Rivekan
      Rivekan | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

      ممنون که مایه شادی و خنده ما رو فراهم می کنی ? ? ?

مطالب پیشنهادی