ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فلیپس SpeechAir را معرفی کرد؛ ضبط کننده صدایی مبتنی بر پلتفرم اندروید

دستگاه های ضبط صدا از جمله دیوایس هایی هستند که بیشتر خبرنگاران از آن بهره می گیرند و به نوعی می توان گفت که حتی ابزار کار آنها هنگام تهیه گزارش محسوب می گردند. در ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

دستگاه های ضبط صدا از جمله دیوایس هایی هستند که بیشتر خبرنگاران از آن بهره می گیرند و به نوعی می توان گفت که حتی ابزار کار آنها هنگام تهیه گزارش محسوب می گردند. در همین راستا، کمپانی های متعددی در تولید نمونه های خوب و مناسب از این گجت ها با یکدیگر رقابت می کنند. البته جا دارد اشاره کنیم که در سال های اخیر، به دلیل حضور اسمارت فون هایی که هر کاری از دستشان بر می آید، میزان تقاضا و عرضه ی دستگاه ضبط صدا بسیار کمتر از قبل شده، اما همچنان تولید گشته و به دست کاربرانشان می رسند.

یکی از شرکت های فعال در این زمینه، فیلیپس است که با تولید و عرضه محصولی به نام SpeechAir  سعی داشته بین گرایشات قدیمی و جدید برای ضبط صدا نوعی تعادل ایجاد نموده و در قالب دستگاهی مبتنی بر اندروید، این هدف خود را محقق کرده است.

همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید، این گجت مشابه یک تلفن هوشمند ساخته شده و سه میکروفون مجزا بر روی آن نصب است؛ یکی از میکروفون ها برای ضبط صدا به صورت 360 درجه ای است که برای کنفرانس ها، نشست های خبری و جلسات کاری بسیار مناسب خواهد بود. دومی، میکروفونی از نوع دایرکشنال محسوب می شود که فقط در جهتی مشخص اصوات را ضبط می کند و برای مصاحبه یا تهیه اسناد صوتی از سخنرانی ها کاربرد دارد و سومین مدل نیز میکروفون MEMS است که به منظور برقراری تماس های VOIP استفاده می شود.

یکی از ویژگی های بسیار ارزشمند SpeechAir نرم افزاری است که در دستگاه گنجانده شده تا به صورت خودکار تمامی صداهای ضبط شده را با استاندارد رمزنگاری پیشرفته ی 256 بیتی رمزنگاری کرده و بدین وسیله امنیت آنها را تضمین نماید.

از دیگر مشخصات دیوایس مورد بحث نیز می توان به صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن 480×800 پیکسلی، پردازنده دو هسته ای Cortex-A9 با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 5 مگاپیکسلی و باتری 2700 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود.

همچنین، بدنه SpeechAir ضد ضربه و ضد میکروب است و شیشه ضد خش گوریلا گلس نیز روی نمایشگر آن کار شده. اندروید آن نیز نسخه 4.4.2 انتخاب گشته.

در آخر هم ذکر کنیم که در مورد زمان عرضه و قیمت این دستگاه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده.

csm_philips-speechair_female-laywer-in-office_3294_rgb_3c33ff9030-840x630-w1000

csm_philips-speechair_laywer-using-app_4178_rgb_565d92e05f-840x630-w1000

csm_psp1100_philips-speechair_ap1_rgb_dc70b03853-840x672-w1000

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    واقعا ابزار جالبیه اما چرا اندروید ۴.۴!؟ :|

مطالب پیشنهادی