ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلدانی که از انرژی خورشیدی برای شارژ دستگاه های موبایل بهره می گیرد؛ با Bioo Lite آشنا شوید

در سال های اخیر روش های منحصر بفرد و جالبی برای شارژ تلفن های هوشمند ارائه شده است، اما اگر دوست دارید این فرایند با در نظر داشتن محیط زیست و حفظ آن انجام شود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

در سال های اخیر روش های منحصر بفرد و جالبی برای شارژ تلفن های هوشمند ارائه شده است، اما اگر دوست دارید این فرایند با در نظر داشتن محیط زیست و حفظ آن انجام شود بهتر است نگاهی به یکی از پروژه های سایت Indiegogo بیاندازید که برای گلدانی به نام Bioo Lite کلید خورده است.

این گلدان قرار است که هم شارژ دستگاه های موبایلی شما را بر عهده بگیرد و هم اینکه خانه ای باشد برای گیاه مورد علاقه تان. احتمالا تصورتان این است که Bioo Lite صرفا گلدانی همراه با یک پکیج باتری است اما در واقعیت این گلدان می تواند انرژی را از فرایند فوتوسنتز گیاه بگیرد و از طریق آن دستگاه های موبایل را شارژ کند.

خالقان این محصول مدعی شده اند که نصب قطعات در داخل این گلدان هیچگونه اختلالی را در فرایند رشد گیاه به وجود نمی آورد و در توضیحات خود آورده اند:

این انرژی در هر حال چه Bioo باشد و چه نباشد تولید می شود و در اصل می توان آن را بخشی از فرایند ضروری فوتوسنتز خواند که گیاه برای زنده ماندن باید در آن مشارکت نماید. در نتیجه ما گیاه را وادار به انجام کاری یا تولید ماده ای اضافه نمی کنیم و این فرایندی است که گیاهان همواره انجام می دهند. این پروسه به هیچ وجه به گلها و گیاهان آسیب نمی زند و در نتیجه محیط زیست نیز می تواند از پیاده سازی این فناوری بهره مند شود.

در پایان لازم اشاره نماییم که هنوز اثربخشی این روش برای شارژ به اثبات نرسیده است و مشخص نیست که آیا نتیجه آن همان چیزی است که خالقانش وعده داده اند یا خیر و برای این منظور بهترین ایده خرید گلدان ابتکاری Bioo Lite است.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی