ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاسیس فروشگاه اپل در کشور هند
تکنولوژی

اپل برای حضور موثر در بازار هند باید بخشی از ظرفیت تولید خود را به خاک این کشور منتقل کند

تیم کوک چندی پیش به هند سفر کرده بود تا بتواند رضایت مقامات این کشور را برای مستثنا کردن اپل از «قانون حمایت از تولید داخلی» جلب نماید. طبق این قانون، تنها شرکت هایی مجاز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

تیم کوک چندی پیش به هند سفر کرده بود تا بتواند رضایت مقامات این کشور را برای مستثنا کردن اپل از «قانون حمایت از تولید داخلی» جلب نماید. طبق این قانون، تنها شرکت هایی مجاز به تاسیس فروشگاه عرضه مستقیم محصولات هستند که دست کم بخشی از کالاهای خود را در خاک هند تولید نمایند.

حال خبرگزاری رویترز معتقد است که اهالی کوپرتینو در این مسیر شکست خورده اند و تنها در صورتی می توانند اولین اپل استور خود را در دومین بازار بزرگ تلفن های هوشمند در آسیا تاسیس کنند، که الزامات قانون یاد شده را رعایت نمایند.

در چند ماه اخیر این دومین شکست اپل در مسیر نفوذ به بازار هند به حساب می آید. آنها چندی پیش نیز در دریافت مجوزهای لازم برای عرضه آیفون های بازیابی شده در بازار این کشور ناکام ماندند.

رویترز می گوید، قانونی که در بالا به آن اشاره شد، برای کالاهایی که در آنها از تکنولوژی های پیشرو استفاده شده باشد (محصولات اصطلاحاً های-تک) استثناهایی قائل می شود، اما به نظر می رسد که اپل نتوانسته مقامات را مجاب کند که تولیدات اش در این رده بندی قرار می گیرند.

بر طبق قانون «حمایت از تولید داخلی» هر شرکت غیر هندی برای این که بتواند محصول یا محصولات اش را در این کشور مستقیماً به فروش برساند، می بایست حداقل معادل ۳۰ درصد از ارزش آن تولید داخلی باشد. بنابراین اپل نیز مجبور است حداقل بخشی از قطعات درون گجت هایش را از بازار هند تامین نماید، یا دست کم بخشی از ظرفیت مونتاژ آنها را در آنجا دایر کند.

به نظر می رسد اپل نیز در همین مسیر گام برمی دارد؛ آنها رسماً اعلام کرده اند که کشور پرجمعیت هندوستان بزرگترین بازار هدف این شرکت به حساب می آید و تا امروز حدود ۲۵ میلیون دلار در دفاتر تحقیق و توسعه خود در شهر حیدرآباد سرمایه گذاری کرده اند.

شرکت کالیفرنیایی هم اکنون تنها ۲ درصد از بازار تلفن های هوشمند هند را در اختیار دارد، پس اگر تیم کوک می خواهد که باز هم شاهد رشد آمارهای فروش آیفون های اش باشد، می بایست که تمهیدات ویژه ای را برای افزایش نفوذ کمپانی متبوع اش در بازار شبهه قاره هند به کار ببندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی