ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از ۵۰۰ هزار دلار در روز؛ درآمد هکر های چینی از یک تروجان

چیتا موبایل، سازنده ی یکی از محبوب ترین آنتی ویروس های اندرویدی، در مورد یک بدافزار جدید پاپ آپی تحقیقاتی در دست انجام دارد که البته بخشی از کار یک شرکت تولید کننده ی آنتی ویروس ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

چیتا موبایل، سازنده ی یکی از محبوب ترین آنتی ویروس های اندرویدی، در مورد یک بدافزار جدید پاپ آپی تحقیقاتی در دست انجام دارد که البته بخشی از کار یک شرکت تولید کننده ی آنتی ویروس محسوب می شود. این نوع تحقیقات طبیعتاً می توانند حد اقل به حدس و گمان هایی پیرامون انگیزه ی هکر ها از تولید بدافزار مورد نظر منتج شوند و تا حدی مشخص کنند صرفاً برای عرض اندام یا آزمایش دست به این کار زده اند، یا همان گونه که در اکثر موارد به چشم می خورد، پای پول در میان است.

به گفته ی چیتا موبایل، خانواده ی ویروس های تروجان اندرویدی با نام «Hummer» به طور قطع نمونه ای از دسته بندی دوم به شمار می رود. بر اساس تحقیقات انجام شده برآورد می شود تیم هکر تولید کننده ی نسخه ی اصلی و نسخه های مختلف ویروس هامر، تقریباً روزانه ۵۰۰ هزار دلار از این طریق درآمد دارند.

هامر نیز مثل بسیاری از تروجان های اندرویدی، به شکل مسافر ناخوانده ی یک اپلیکیشن دیگر که کاربر آن را از جایی غیر از پلی استور نصب کرده کار خود را شروع می کند؛ مسافری که در اعماق اپلیکیشن ناقل، مخفی می شود. حتی اپ استور های رسمی تری مثل آمازون یا بایدو نیز بسته به تدابیر امنیتی شان ممکن است در برابر این نوع ویروس آسیب پذیر باشند.

تروجان مذکور به محض آنکه وارد موبایل قربانی می شود شیوه های مختلفی را امتحان می کند تا اینکه بالاخره به اختیارات root تلفن دسترسی یابد. از اینجاست که دروازه های تلفن هوشمند قربانی می تواند برای انواع و اقسام کارهای دیگر باز شود. دسترسی به شبکه برای ارسال و دریافت داده، نصب و باز کردن اپلیکیشن بدون اطلاع یا بر خلاف میل کاربر، نمایش تبلیغات به صورت رندوم در اپلیکیشن های دیگر و حتی ارسال پیام های متنی به شماره های هزینه دار، همه و همه از جمله کارهایی محسوب می شوند که با ورود یک تروجان از خانواده ی هامر به موبایل قربانی و استقرار در آنجا می توان انجام داد. به نقل از تحقیقات چیتا موبایل، این خانواده از تروجان ها در روز های اوج خود موفق می شده روزانه به ۱.۴ میلیون دستگاه موبایل راه پیدا کند.

توسعه دهنده های اپلیکیشن به طور متوسط بابت هر نصب به ترویج دهنده ۵۰ سنت پرداخت می کنند. ویروس مذکور با هر بار استقرار روی موبایل قربانی چند اپلیکیشن نصب می کند اما چیتا موبایل در محاسبات خود تنها روی درآمد ناشی از نصب یک اپلیکیشن به ازای هر قربانی حساب کرده است. این خانواده از ویروس ها که در حال حاضر هنوز بیش از یک میلیون قربانی در روز می گیرد، به این ترتیب روزانه ۵۰۰ هزار دلار درآمد خواهد داشت که این مبلغ بین برنامه نویس های مختلفی که در نوشتن آن سهم داشته اند پخش می شود. اپلیکیشن های CM Security و Clean Master چیتا موبایل، و همچنین اپلیکیشن ضد تروجان Stubborn این شرکت، همگی روی پلی استور در دسترس هستند و می توانند به کاربرانی که قربانی خانواده ی هامر شده اند کمک کنند از شر آن خلاص شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamadali taghavi
    mohamadali taghavi | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    هر چی میکشیم از این چینی ها میکشیم?

مطالب پیشنهادی