دیجیاتو خبرنگار استخدام می‌کند

گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016؛ موفقیت های بتلفیلد 4 و استاروارز بتلفرانت تمامی ندارد

بنابر گزارش مالی اخیر کمپانی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016، به نظر می رسد میلیون ها گیمر کماکان به تجربه دو بازی استار وارز بتلفرانت و بتلفیلد 4 ادامه می دهند. بنابر گزارش این ناشر آمریکایی، فرنچایز بتلفیلد، که نسخه چهارم آن بعد از سه سال هنوز به بیشتری بازیکنان ممکن دسترسی دارد، توسط 11.5 میلیون گیمر طی سه ماهه اخیر تجربه شده است.

در همین حال، بازی استاروارز بتلفرانت که با استفاده از تب و تاب موجود برای فرنچایز جنگ های ستاره ای موفق به جلب توجه مخاطبان شده بود، در سه ماه گذشته، 6.6 میلیون کاربر داشته و مضاف بر آن، تعداد بازیکنان Madden NFL 16 هم رشدی 20 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را تجربه نموده است.

برای سه ماهه ای که در تاریخ 30 ژوئن به پایان رسید، الکترونیک آرتز خبر از دستیابی به نرخ درآمد 1.27 میلیارد دلاری داده است که رشدی اندک در قیاس با درآمد 1.2 میلیارد دلاری سه ماهه دوم 2015 در آن به چشم می خورد. کمپانی مورد اشاره می گوید که 54 درصد از این درآمد، مربوط به فروش دیجیتالی عناوین مختلف بوده است که 689 میلیون دلار (در قیاس با درآمد 623 میلیون دلاری در همین حوزه طی سه ماهه نخست 2016) را به خود اختصاص داده است.

image

300 میلیون دلار از مجموع درآمد دیجیتالی، مربوط به فروش محتویات اضافه و بسته های الحاقی و 137 میلیون دلار دیگر مربوط به فروش نسخه کامل بازی های ویدیویی بوده است. علاوه بر این ناگفته نماند که فروش اشتراک سرویس های EA Access و Origin Access روی پلتفرم های اکس باکس وان و پی سی نیز به تنهایی درآمدی 87 میلیون دلاری روانه جیب الکترونیک آرتز کرده است.

گذشته از این مسائل، به نظر می رسد که الکترونیک آرتز نسبت به عرضه کنسول های جدید سونی و مایکروسافت هیجان زده است. به گفته مدیرعامل الکترونیک آرتز، «اندرو ویلسون» (Andrew Wilson)، عرضه مدل های ارتقایافته کنسول های فعلی، که با نام «پلی استیشن 4 نئو» و «اکس باکس وان اسکورپیو» شناخته می شوند، به طولانی تر شدن چرخه عمر کنسول های بازی کمک خواهد کرد.

ویلسون همچنین به صورت مختصر گفته است که کمپانی الکترونیک آرتز، کار روی عناوین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نیز شروع کرده است. در واقع اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش برایتان نوشتیم این کمپانی، واحد جدیدی به نام Frostbite Labs تشکیل داده که با هدف تحقیق روی تکنولوژی های مورد اشاره و نیز مسائلی چون یادگیری عمیق ماشینی و استفاده از آن در توسعه بازی های ویدیویی پدید آمده است. بنابراین اگر بزودی یک بازی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده از سوی آمریکایی ها عرضه شود، جای تعجب چندانی نخواهد داشت.

frostbite-logo-750x422

مدیر عامل الکترونیک آرتز افزوده که نسبت به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن بسیار هیجان زده است؛ هدستی که به عقیده وی، «قیمتی مناسب» داشته و با تکنولوژی قدرتمندی توسعه یافته است. وی همچنین افزوده که اخیراً موفق به تجربه یک بازی بسیار هیجان انگیز که توسط یکی از تیم های الکترونیک آرتز توسعه می یابد، شده و از آن لذت فراوان برده برده است. با این همه ویلسون نگفته که آیا این بازی، همان Star Wars Battlefront: X-Wing VR Mission بوده که در کنفرانس سونی طی E3 2016 معرفی شد یا عنوان معرفی نشده ای دیگر.

در حوزه واقعیت افزوده نیز الکترونیک آرتز همچون همتای فرانسوی خود، یعنی یوبیسافت، به تمجید از بازی پوکمون گو پرداخته و می گوید که آخرین ساخته استودیوی Niantic Labs، به شکلی موفقیت آمیز توانسته تکنولوژی واقعیت افزوده را به دست مردم رسانده و آنها را با این تکنولوژی نوپا آشنا سازد.

مطالب مرتبط

بتلفیلد: هاردلاین و عصر اژدها ۳ تاخیر خوردند

الکترونیک آرتز دقایقی پیش رسما اعلام کرد که عرضه دو بازی بتفیلد: هاردلاین و عصر اژدها 3 (Dragon Age III: Inquisition) را به تعویق انداخته؛ اولی چند ماه و دومی فقط یک ماه.بنا بر خبر منتشر شده در بلاگ بتلفیلد، علت این تعویق چیزی نبوده جز بهبود کیفیت و پاک کردن بازی از هر گونه... ادامه مطلب

بررسی انیمه Dragon Ball Super Broly؛ توپ اژدهای خشمگین

چند انیمه در طول تاریخ وجود دارد که توانسته‌اند فراتر از مرزهای ژاپن رفته و خود را تبدیل به یک برند جهانی کنند. برخی از این عناوین بیش از بیست سی سال عمر دارند و سالیان سال است که طرفداران خود را دارند و با اینکه در طول سیر دور و دراز خود، فراز و... ادامه مطلب

الکترونیک آرتز می گوید مجموع فروش کنسول های نسل هشتم، به 60 میلیون واحد رسیده است

کمپانی الکترونیک آرتز معتقد است که نسل هشتم کنسول های بازی، شرایط بسیار مساعدی را پشت سر می گذارند و بنابر تخمین های صورت گرفته از سوی آنان، مجموع فروش دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، از مرز 60 میلیون واحد عبور کرده است.بلیک جورجنسن، مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز، به تازگی... ادامه مطلب

اولین بخش از لیست بهترین بازیکنان فیفا 18 منتشر شد

با نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع شدن لیگ های معتبر ورزش فوتبال در سرتاسر دنیا، تب این ورزش محبوب باز هم در اکثر نقاط جهان بالا رفته و الکترونیک آرتز نیز سری بازی محبوب خود در سبک شبیه ساز فوتبال خود یعنی فیفا را به همین مناسبت و به صورت سالانه منتشر می... ادامه مطلب

بررسی انیمیشن آخرین داستان؛ تو داد و دهش کن، فریدون تویی

ایران از کهن‌ترین سرزمین‌های تاریخ جهان است و پر از افسانه و اسطوره‌های به یاد ماندنی دارد. شاهنامه فردوسی یکی از بزرگترین این اسطوره‌هاست که حکیم ابوالقاسم فردوسی در آن داستان‌های مختلفی را گردآوری کرده و آن را در یک مجموعه عظیم قرار داده است. شاهنامه یکی از بزرگترین و بهترین آثار ادبی جهان به... ادامه مطلب

بررسی بازی Homefront: The Revolution؛ خانه جاییست که جنگ آنجاست

بازی Homefront: The Revolution طی سال های اخیر، شرایط پر فراز و نشیبی را سپری کرد تا بالاخره عرضه شد. توسعه این بازی که حقوق آن ابتدا در دست کمپانی THQ بود، توسط استودیوی Kaos، سازنده نسخه نخست، کلید خورد. اما در سال 2011، کمپانی THQ با مشکلات فراوانی مواجه شد و ضمن تعطیلی استودیوی... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x