ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژرهای نکسوس ۵ اکس و ۶ پی ممکن است به سایر دستگاه ها آسیب برسانند [تماشا کنید]

در درون جعبه ی هر تلفن هوشمندی از جانب کمپانی سازنده تعدادی ابزار جانبی قرار می گیرد که یکی از مهم ترین آنها شارژر دستگاه است. به صورت معمول نیز به کاربران توصیه می شود تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در درون جعبه ی هر تلفن هوشمندی از جانب کمپانی سازنده تعدادی ابزار جانبی قرار می گیرد که یکی از مهم ترین آنها شارژر دستگاه است. به صورت معمول نیز به کاربران توصیه می شود تا موبایل خود را با شارژری که به همراه دیوایس عرضه گشته شارژ نمایند، زیرا شارژر مذکور به شکل ویژه و مطابق مشخصات فنی گجت مربوطه اش طراحی و تولید شده.

در کنار این موارد بی شک وقتی شما با پرداخت مبلغی گزاف یک اسمارت فون پرچمدار را خریداری می کنید، انتظار دارید اقلام جانبی ارائه شده به همراه آن همگی بی عیب و نقص باشند و بدون هیچ مشکلی بهترین کارایی ممکن را عرضه نمایند.

با توجه به آنچه در بالا آمد، به تازگی کاربری با شناسه «Nathan K» ویدئویی را روی یوتوب منتشر کرده که در سایت رِدیت نیز باز نشر شده است. بر اساس این ویدئو گمانه زنی می گردد که احتمال دارد شارژر عرضه شده به همراه تلفن های هوشمند نکسوس 6P و 5X در برخی موارد مشکل ساز شود.

اشتباه نکنید، شارژرهای یاد شده به موبایل تان آسیبی نخواهند رساند و یا منجر به آتش سوزی آن نخواهند شد، اما این احتمال وجود دارد در صورتیکه آنها را به اشتباه و به درگاهی نامناسب از دیگر گجت ها وصل نمایید گجت مذکور صدمه دیده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

طبق بررسی صورت گرفته از جانب کاربر مورد اشاره، شارژر نکسوس 5X فاقد راهکارهای ایمنی مرسوم در ابزارهای جانبی مشابه است و همواره در حال ارائه خروجی معمول ۵ ولت/۳ آمپری خود به سر می برد. به زبان ساده تر، تقریباً اکثر شارژر های موبایل راهکار ایمنی را در خود جای داده اند که اگر آنها را به پورت گجتی که برای شارژ کردن مربوط نیست متصل نمایید متوجه این موضوع شده و از ارائه ولتاژ به آن دستگاه جلوگیری می کنند تا صدمه ای به محصول وارد نشود، اما شارژر موجود در کنار آخرین نکسوس مشترک ال جی و گوگل فاقد این ویژگی است.

اما این مسئله تا چه حد اهمیت دارد و آیا می بایست به آن توجه کرد؟ در ابتدا توصیه می شود که شارژر خود را پس از اینکه موبایل تان شارژ شد به پریز برق متصل نگذارید، زیرا کماکان به تولید جریان ادامه خواهد داد. از سوی دیگر امکان دارد خود شما یا فردی دیگر شارژر را به یکی از پورت های USB دستگاهی متصل کند که تنها به منظور خروجی دادن تهیه شده و نه برای شارژ نمودن دیوایس؛ در چنین شرایطی به احتمال زیاد گجت مورد بحث دچار صدمه ی جدی خواهد شد.

گفتنی است شارژر نکسوس 6P وقتی به کابل اورجینال خود متصل باشد در هنگام بیکار بودن یا اتصال اشتباه، خروجی ۵ آمپر/۳ ولتی اش را ارائه نمی کند. ولی اگر یک کابل دیگر مانند کابل های لایتنینگ عرضه شده به همراه آیفون و آیپد را به آن متصل کنید، شیوه ی ایمنی پیاده شده در آن غیر فعال خواهد بود و شارژر همواره به هر دستگاهی که وصل شود اقدام به شارژ آن خواهد کرد و صد البته که اتصال به پورت اشتباه عواقب خوشایندی را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi kh
    mahdi kh | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    خب همیشه،همه جا گفتن از شارژر اصلی و فابریک استفاده کنید. دیگه چ کاریه اخه???

مطالب پیشنهادی