ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دایرک آمار و ارقام مربوط به گیمرهای ایرانی را منتشر کرد [تماشا کنید]

معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای (DIREC) اخیرا اقدام به انتشار آمار و اطلاعات جذابی از بازار بازی های ویدیویی ایران کرده است. این واحد پژوهشی که کار خود را در سال 1394 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای (DIREC) اخیرا اقدام به انتشار آمار و اطلاعات جذابی از بازار بازی های ویدیویی ایران کرده است. این واحد پژوهشی که کار خود را در سال 1394 آغاز کرده بود، حالا مشغول ارائه نتایج تحقیقات خود است.

پیش تر در مورد گزارش جامع بنیاد پیرامون صنعت بازی در ایران خواندیم و اطلاعات ارزشمندی به دست آوردیم اما حالا DIREC ویدیویی منتشر کرده که در آن اطلاعات مربوط به گیمرهای ایرانی را به شکل موشن گرافیک نمایش می دهد.

طبق این گزارش، در ایران 23 میلیون گیمر داریم که حداقل هفته ای یک ساعت به انجام بازی ویدیویی می پردازند و به طور متوسط، حداقل یک نفر در هر خانواده ایرانی به بازی علاقه دارد.

جالب تر آنکه بیش از یک سوم گیمرهای ایرانی را دختران تشکیل می دهند و برخلاف آنچه که تصور می شود، بازی های ویدیویی مخصوص پسرها نیست؛ نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری.

طبق آخرین اعلام سازمان های آماری آمریکایی، میانگین سنی گیمرها در این کشور 31 سال بوده اما در ایران میانگین سنی به دست آمده 21 سال است. در ادامه می توانید این ویدیو را به طور کامل تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sP
    sP | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    ای خدا، یه نفر بره به اینا بگه که به کسی که با گوشی بازی میکنه گیمر نمیگن، بعدشم تو ایران کسی اورجینال بازی نمیکنه یا تعدادشون خیلی کمه، پس اماری که دادن یه تخمین بیشتر نیس، آبرو هرچی گیمره رو بردن..

    • molavy
      molavy | ۱ شهریور ۱۳۹۵

      گیمر حرفی ای نمیگن. ولی به کسی بازی های کامپیوتری و موبایل و کنسول رو بازی می کنه می گن گیمر.

مطالب پیشنهادی