ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جنرال موتورز تا سال 2050 تمامی انرژی مورد نیازش را از منابع تجدیدپذیر تأمین می کند

قوانین آلایندگی محیط زیست روز به روز سختگیرانه تر می شوند، و تولیدکنندگان خودرو نیز هر روز موتورهای کم مصرف تر و گیربکس های بهینه تری طراحی می کنند. اما متأسفانه تولید خودروهای کوچک و کم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

قوانین آلایندگی محیط زیست روز به روز سختگیرانه تر می شوند، و تولیدکنندگان خودرو نیز هر روز موتورهای کم مصرف تر و گیربکس های بهینه تری طراحی می کنند. اما متأسفانه تولید خودروهای کوچک و کم مصرف هم فرایندی آلاینده به شمار می رود.

به همین دلیل کمپانی ژاپنی نیسان یکی از اولین شرکت هایی بود که تغییرات عظیمی در ساختار تولیدی خود ایجاد کرد، تا شاید بتواند رد پای کربنی خود را از محیط زیست کاهش دهد. حال جنرال موتورز نیز به این راه قدم گذاشته و قصد دارد تا سال 2050 استفاده از سوخت های فسیلی را به طور کامل متوقف ساخته، و صرفاً از منابع تجدیدپذیر بهره گیرد.

gm-renewable-energy-2050-pledge-4

البته درست است که 2050 آینده ای دوردست به شمار می رود، اما با توجه به 350 واحد تولیدی این کمپانی در 59 کشور، اگر در همین بازه هم موفق به اجرای پروژه فوق شوند، دستاورد شگرفی به شمار خواهد آمد.

گفتنی است در سال 2015 مجموعه کارخانه ها، دفاتر و کارگاه های جنرال موتورز بالغ بر 9 تراوات ساعت (9 میلیون مگاوات ساعت) انرژی مصرف کرده اند، اما با توجه به سیاست های کاهش مصرف و استفاده از فناوری های بهینه تر، این رقم به مرور کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر حرکت به سمت منابع تجدیدپذیر صرفاً به انرژی خورشیدی وابسته است. هم اکنون 22 واحد تولیدی GM برای تأمین بخشی از انرژی خود از پنل های نوری استفاده می کنند، و عملیات نصب سلول های خورشیدی به ظرفیت 30 مگاوات نیز در کارخانه های شانگهای و ووهان کشور چین آغاز شده.

gm-renewable-energy-2050-pledge-1

علاوه بر این 22 واحد، در حال حاضر سه کارخانه جنرال موتورز از گازهای حاصل از دفن زباله استفاده می کنند، ضمن اینکه چهار مرکز نیز به زودی از انرژی باد بهره خواهد گرفت.

لازم به ذکر است حرکت جنرال موتورز به سمت انرژی های پاک پس از امضای پیمان RE100 صورت گرفته که هدف از آن، افزایش استفاده جهانی از منابع تجدیدپذیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی