ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوان گلکسی نوت 7، سبب کاهش چشمگیر سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه سوم شد

همانطور که انتظار می رفت، فراخوان جمع آوری موبایل های گلکسی نوت 7، هزینه ای گزاف روی دست سامسونگ خواهد گذاشت. تحلیلگران پیش از ارائه گزارش مالی کمپانی کره ای می گویند که فراخوان واحدهای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

همانطور که انتظار می رفت، فراخوان جمع آوری موبایل های گلکسی نوت 7، هزینه ای گزاف روی دست سامسونگ خواهد گذاشت. تحلیلگران پیش از ارائه گزارش مالی کمپانی کره ای می گویند که فراخوان واحدهای آسیب پذیر نوت 7 می تواند سود سامسونگ در سه ماهه اخیر را تا 8.6 درصد نسبت به سه ماهه قبلی کاهش دهد.

این مسئله در حالی به وقوع می پیوندد که تحلیلگران پیش از این انتظار داشتند سامسونگ به سود 7.4 تریلیون وونی (معادل 6.7 میلیارد دلار) در سه ماهه سوم برسد و کره ای ها هم هدف خود را روی 8.2 الی 8.5 تریلیون وون تنظیم کرده بودند. در واقع بسیاری اعتقاد داشتند که با عرضه گلکسی نوت 7، سوددهی کلان سامسونگ بعد از ورود گلکسی اس 7 و اس 7 اج در سه ماهه دوم به بازار، ادامه یابد.

اگر به طور متمرکز، تنها واحد موبایل سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم، «کوان سونگ-ریول» (Kwon Sung-Ryul) از موسسه آماری Donbu پیش بینی می کند که سود بخش موبایل کره ای ها، از 4.1 تریلیون وون پیش بینی شده، به 2.6 تریلیون وون تنزل خواهد یافت.

Samsung-Mobile-Q3-16-profit-forecast-w600

اگر این مسئله حقیقت داشته و به وقوع بپیوندد، فراخوان گلکسی نوت 7 هزینه ای معادل 1.5 تریلیون وون (یا 1.35 میلیارد دلار) روی دست سامسونگ گذاشته است؛ رقمی که به مراتب از رقم پیش بینی شده 1 میلیارد دلاری بیشتر است. ضمناً اگر سامسونگ را به عنوان یک مجموعه نگاه کنیم، ضرری به بخش Samsung SDI، و دیگر واحدهای تجاری کمپانی نیز وارد گشته است.

با این حال همه چیز هم به ضرر سامسونگ نیست و تحلیلگران انتظار دارند بعد از عرضه مجدد گلکسی نوت 7 به بازار، عملکرد سامسونگ در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی یکبار دیگر بهبود یابد. ضمناً گزارش ها از این حکایت دارند که سامسونگ می خواهد عرضه گلکسی اس 8 را به جلو بیندازد تا ضرر مالی نوت 7 را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Dexter Morgan
    Dexter Morgan | ۲ مهر ۱۳۹۵

    ولی سامسونگ خیلی بد اورد اگه این مشکل برای نوت پیش نمیومد میتونست موفقیت بزرگی برای سامسونگ باشه

  • ناصر
    ناصر | ۱ مهر ۱۳۹۵

    مردم همچین به سامبمب گارد میگیرن انگار کمپانیه باباشونه

  • ناصر
    ناصر | ۱ مهر ۱۳۹۵

    سامسونگ این همه گوشی تولید میکنه همشون شبیه هم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی