جان کارمک: بازی های واقعیت مجازی در مرحله بی تجربگی و ناپختگی قرار دارند

جان کارمک، مدیر بخش تکنولوژی شرکت آکیلس معتقد است بازی های واقعیت مجازی در حال حاضر در سرازیری بی تجربگی و تازگی قرار دارند. وی در طی رویداد Oculus Connect اذعان داشته توسعه دهندگان محتوای گیمینگ واقعیت مجازی می بایست بیشتر تلاش کرده تا تجربه ای در قیاس با عناوین بزرگ دنیا (غیر واقعیت مجازی) در اختیار بازیکنان قرار دهند.

به گزارش وب سایت Gameindustry، جان کارمک می گوید: «ما در حال حاضر در مرحله بی تجربگی و ناپختگی قرار داشته و با محتوایی سر و کار داریم که مخاطب عام اندیشه ای از آن ندارد. اما باید پیش از هر چیز تلاش خودمان را بسنجیم. توسعه دهندگان باید سعی کنند تجربیاتی در اختیار بازیکنان قرار دهند که بتواند با عناوین بزرگ غیر واقعیت مجازی رقابت کرده و یا حتی آنها را از پیش رو بردارند.»

کارمک در طول کنفرانس خود گفت زمان بارگذاری بازی های واقعیت مجازی یکی از نکات کلیدی این صنعت بوده که می بایست مورد رشد و بازنگرش قرار بگیرد. نشستن و 30 ثانیه صبر کردم برای بارگذاری یکی از مراحل بازی نه فقط طولانی و خسته کننده است، بلکه هیجان اولیه تجربه واقعیت مجازی را نیز از بین می برد.

carmack

«طبیعی است دوست داشته باشید ساعت ها به تجربه یک بازی ویدیویی بپردازید؛ اما در واقعیت مجازی زمان های بارگذاری جداً آزار دهنده است. از نگاه دیگر تصور کنید هر باری که می خواهید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید، بارگذاری Home سی ثانیه طول بکشد؛ طبیعتاً به مرور زمان کمتر از موبایل خود استفاده خواهید نمود.»

کارمک در ادامه گفت: «اپلیکیشن ها و بازی های بسیار زیادی وجود داشته که در ابتدا تمایل داشتم به تجربه آنها بپردازم، اما بعد از مدت کوتاهی آنها را رها کردم؛ چراکه از زمان های بارگذاری طولانی مدتی رنج می برده اند. به اعتقاد من 20 ثانیه باید حداکثر زمان Load یک بازی یا هر محتوای دیگری برای واقعیت مجازی باشد، چرا که در این محیط تمام اعصاب و خوصله ی انسان درگیر می شود.»

جان کارمک سابقاً یکی از توسعه دهندگان کلیدی استودیو بازی سازی id Software بوده که به خاطر رویکردها و علاقه اش به واقعیت مجازی به شرکت آکیلس مهاجرت کرده است. او معتقد است پتانسیل واقعیت مجازی برای تبدیل شدن به سرگرمی برتر بازیکنان بسیار بالاست، اما نیازمند تلاش و کوشش خیلی بیشتری است.

مطالب مرتبط

مستند ساخت بازی God of War را دانلود و تماشا کنید؛ همراه با زیرنویس فارسی

سونی ماه پیش وعده انتشار مستندی تحت عنوان God of War: Raising Kratos را داده بود که زوایای مختلف ساخت عنوان تحسین شده God of War را به نمایش می‌کشد. در Raising Kratos از اولین مراحل ساخت بازی God of War با کوری بارلاگ، کارگردان بازی همراه می‌شویم و از اتفاقات پشت پرده‌ای که در... ادامه مطلب

تاریخ و قیمت عرضه هدست واقعیت مجازی والو ایندکس مشخص شد

پس از گمانه‌ زنی‌های فراوان، والو امروز به طور کامل از والو ایندکس رونمایی کرد. این محصول جدید که یک هدست واقعیت مجازی بوده، برای انتشار در تابستان سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.هدست واقعیت مجازی والو ایندکس از ۲ نمایشگر LCD با وضوح تصویر ۱۴۴۰.۶۰۰ بهره می‌برد که به ادعای شرکت سازنده کیفیت... ادامه مطلب

تریلر جدید Rage 2 با محوریت آشنایی با قدرت‌های شخصیت اصلی [تماشا کنید]

در جریان رویداد PAX East 2019 تریلر جدیدی از بازی Rage 2 منتشر شده که ۱۵ دقیقه از گیم‌پلی این عنوان را به نمایش می‌گذارد.در این تریلر بار دیگر شاهد حضور شخصیت اصلی بازی در یک محیط آخرالزمانی و استفاده از اسلحه‌های گوناگون هستیم. طی این عنوان به فهرستی از قدرت‌های گوناگونی دسترسی خواهیم داشت... ادامه مطلب

والو از هدست واقعیت مجازی خود با نام Valve Index رونمایی کرد

در اقدامی غیر منتظره و بدون زمینه چینی، والو با راه اندازی یک صفحه‌ی جدید در فروشگاه استیم از محصول تازه‌ خود رونمایی کرد. این محصول یک هدست واقعیت مجازی بوده و قرار است تحت عنوان والو ایندکس (Valve Index) در بازار عرضه شود.با وجود اینکه صفحه‌ والو ایندکس در فروشگاه استیم هیچ گونه جزئیاتی... ادامه مطلب

نمایش حضور کوتال کان در مورتال کامبت 11 با یک مبارزه‌ خونین [تماشا کنید]

استودیو ندررلم با پخش یک لایو استریم حضور کوتال کان را در مورتال کامبت 11 تایید کرد. شخصیت نامبرده پیش از این در یکی از تریلرهای بازی به نمایش گذاشته شده بود اما قابل بازی بودن آن اکنون تایید شده است.کوتال کان یکی از شخصیت‌های جدید سری است که برای نخستین بار در مورتال کامبت ایکس... ادامه مطلب

توسعه اولین کنسول بازی دنیا توسط یک مهاجر

بازی های ویدیویی سال هاست که از سطح یک سرگرمی برای اوقات فراغت فراتر رفته و به صنعتی با درآمد هنگفت تبدیل شده اند. بر اساس پیش بینی کارشناسان درآمد حاصل از فروش گیم های آنلاین و آفلاین کامپیوتر، موبایل، کنسول تا سال ۲۰۲۲ به مبلغ سرسام آور ۲۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید.در این مطلب... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟