ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به بنیاد لینوکس می پیوندد

مایکروسافت را بی شک می توان یکی از بزرگ ترین غول های نرم افزاری در دنیا دانست. این شرکت پایه های امپراطوری خود را بر روی نرم افزارهای انحصاری و متن بسته (Closed Source) بنا نهاد و ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۷

مایکروسافت را بی شک می توان یکی از بزرگ ترین غول های نرم افزاری در دنیا دانست. این شرکت پایه های امپراطوری خود را بر روی نرم افزارهای انحصاری و متن بسته (Closed Source) بنا نهاد و هرگز به نرم افزارهای متن باز علاقه ای نشان نداد. مواضع مایکروسافت در دورانی آنقدر نسبت به دنیای نرم افزارهای متن باز، تند و آتشین بود که استیو بالمر در زمان مدیریتش، لینوکس را به «سرطان» تشبیه کرده بود.

اما مایکروسافت تحت هدایت نادلا، به باورهای جدیدی دست یافته است. این شرکت در سال های گذشته علاقه زیادی به نرم افزارهای متن باز نشان داده و حتی توانسته عنوان شرکت برتر در زمینه نرم افزارهای اهدایی در Github را نیز به خود اختصاص دهد.

screen-shot-2016-11-16-at-11-04-55-pm

از زمانی که نادلا تصمیم به تغییر فرهنگ مایکروسافت گرفته، این شرکت نرم افزارهای Powershell و Visual Studio Code را به صورت متن باز ارائه داده و حتی موتور جاوا اسکریپت مرورگر Edge را نیز در همین قالب عرضه کرده است.

مایکروسافت همچنین با Canonical به همکاری پرداخته تا Ubuntu را به ویندوز ۱۰ بیاورد. آن ها علاوه بر این استارتاپ Xamarin را نیز که در زمینه توسعه اپلیکیشن های موبایل فعال بود را خریداری کردند و SDK و ابزارهای توسعه آن را به صورت متن باز ارائه نمودند.

the-linux-foundation-1024x568

حال مایکروسافت، در اقدامی جدید قصد دارد به بنیاد لینوکس نیز بپیوندد.

جیم زملین، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، طی سخنانی به مایکروسافت خوش آمد گفته و بیان داشته: «مایکروسافت با همراهی جامعه متن باز، بهتر قادر خواهد بود تا تجربه ای تحول گرایانه در زمینه موبایل و سرویس های ابری را به دست مردم برساند.»

بد نیست بدانید که علاوه بر عضویت مایکروسافت در بنیاد لینوکس، گوگل هم اقدامات جالبی را انجام داده است. غول دنیای جستجو قصد پیوست به بنیاد .NET را دارد. این بنیاد بر روی زبان برنامه نویسی .NET نظارت دارد و از آنجا که به نوعی مایکروسافت از این موضوع برای رقابت با جاوا و اندروید استفاده می کند، این اقدام گوگل اندکی عجیب به نظر می رسد.

گوگل تا کنون به حمایت از .NET علاقه ای نشان نداده، اما به نظر می رسد که این شرکت اکنون قصد دارد از .NET در پلتفرم ابری گوگل پشتیبانی نماید.

خبر پیوستن مایکروسافت به بنیاد لینوکس، در حالی منتشر می شود که این شرکت چندی پیش Visual Studio را نیز برای مک منتشر نمود. با نرم افزار جدید توسعه دهندگان فارغ از اینکه از مک یا ویندوز استفاده می کنند، قادر خواهند بود بر روی یک پروژه مشغول به کار شوند و ایده های خود را به اشتراک گذارند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Babak Hakimimehr
    Babak Hakimimehr | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    دیجیاتو
    مایکروسافت نسخه عمومی SQL SERVER رو برای لینوکس منتشر کرد.
    لطفا خبر رو پوشش بدید.

  • جگوار
    جگوار | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    جلللللل الخالق !!!

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    مایکروسافت از یه نسخه به بعد دیگه اگه بعد از لینوکس نصبش کنید نمیزاره لینوکستون رو بالا بیارید. پارتیشین های NTFS ش رو متن باز نمیکنه. حالا میگه من به نبیاد متن باز می پیوندم.! ظاهر و باطنش به هم نمیاد!

    • Babak Hakimimehr
      Babak Hakimimehr | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

      برای رفع مشکل لینوکس فقط کافی هست GRUB رو یکبار رفرش کنید(گوگل کنید پیدا میکنید)
      برای اپن سورس شدن فایل سیستم NTFS هم نیازی بهش نیست چون فایل سیستم های دنیای متن باز هم بهترن هم قویتر
      در واقع میتونم بگم NTFS به هیچ دردی نمیخوره(خخخ)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی