ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاهبرداری پیامکی و دایورت شماره به تبلت دفتر وزیر ارتباطات

با گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و پیشی گرفتن تعداد شماره های موبایل از جمعیت کل کشور، روش های کلاهبرداری جدیدی نیز ابداع شده اند که کاربران ناآگاه را هدف قرار می دهند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

با گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و پیشی گرفتن تعداد شماره های موبایل از جمعیت کل کشور، روش های کلاهبرداری جدیدی نیز ابداع شده اند که کاربران ناآگاه را هدف قرار می دهند.

طی چند روز گذشته پیامکی جعلی به دست برخی از مشترکین تلفن همراه رسیده که برخلاف همیشه وعده جایزه های ارزشمند یا تخفیف های آنچنانی را نمی دهد، بلکه به سادگی می گوید: «سلام. بزن به این حساب ... به نام شبیری. دستت هم درد نکنه.»

shobeiri

شاید در نگاه اول این پیامک مضحک به نظر برسد، اما تصور کنید فردی برای انتقال پول منتظر دریافت شماره کارت از طرف مقابل بوده و به ناگاه با این پیام مواجه شود، و جالب است بدانید کلاهبردار مذکور با این ترفند به موفقیت دست یافته.

اغلب مالباختگان اعلام می کنند قرار بوده برای شخصی پول واریز کنند و با دریافت این پیامک، تصور کرده اند مقصد دریافت پول تغییر کرده، و به همین دلیل بدون اندکی تردید اقدام به واریز پول کرده اند.

و اما جالب تر اینکه شماره های ارسالی پیامک مورد بحث با پیش شماره 937 و 939 روی یک سیم کارت کم استفاده در دفتر وزیر ارتباطات و فناوری دایورت شده. مسئولین دفتر وزیر با مشاهده افزایش زنگ خور این تبلت به آن مشکوک شده و با پاسخگویی به تماس مالباختگان یا افراد کنجکاو، سر از ماجرا درآورده اند.

البته سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده کلاهبرداری صورت گرفته هیچ ارتباطی با این وزارتخانه ندارد و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است. «فرنقی زاد» از مردم خواست از واریز مبلغ به این شماره حساب یا موارد مشابه خودداری نمایند.

به هر حال با وجود گلایه دفتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نحوه اطلاع رسانی یکی از خبرگزاری ها در این رابطه، این سؤال پیش می آید که فرد کلاهبردار چگونه توانسته به اطلاعات این شماره تلفن کم کار و سازمانی دست یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    اينم يكي

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی