ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قسمت پنجم مجموعه گرند تور؛ ادامه تحولات انهدام آمیز

همانند هفته های پیشین، این جمعه نیز اپیزود دیگری از مجموعه گرند تور در سرویس آمازون ویدیو پخش شد. در این اپیزود چادر بزرگ برنامه در روتردام که یکی از بنادر اصلی هلند است، دایر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

همانند هفته های پیشین، این جمعه نیز اپیزود دیگری از مجموعه گرند تور در سرویس آمازون ویدیو پخش شد.

در این اپیزود چادر بزرگ برنامه در روتردام که یکی از بنادر اصلی هلند است، دایر شده بود. مثل سابق اپیزود پنجم نیز با شوخی های سه مجری آغاز شد که در این میان قد بلند هلندی ها، پوشش پلیس و برخی موارد دیگر دستمایه طنز قرار گرفت!

grand-tour-s01e05-1 grand-tour-s01e05-2

بعد از این بخش آنها به سراغ سه خودروی اسپرت کوچک رفته و به مقایسه کلی آنها در قالب یک سفر در کشور مراکش پرداختند. در این مقایسه هموند که یکی از طرفداران پرو پا قرص مزدا MX 5 است این خودرو را انتخاب کرده بود، می و کلارکسون هم به ترتیب سوار بر زنوس S  E10 و آلفا رومئو 4C شده بودند.

grand-tour-s01e05-10 grand-tour-s01e05-11

بعد از گشت و گذار و نمایان شدن عیوب خودروها می و کلارکسون یک مسابقه درگ دیدنی ترتیب دادند..

grand-tour-s01e05-12 grand-tour-s01e05-13

پس از پایان بخش اول سفر مراکش، بخش Conversation Street در استودیو پخش شد که با موضوعات جالب و مضحکی همراه بود.

grand-tour-s01e05-14
grand-tour-s01e05

گرایش کودکان امروزی به سمت بازی های رایانه ای نیز مساله ای بود که مورد انتقاد قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا آنها یک مسابقه فکری با خودروها ترتیب دهند.

grand-tour-s01e05-22

بخشی که به نظر می رسید با هدف به رخ کشیدن بودجه برنامه طراحی شده است.

grand-tour-s01e05-28

نکته ای که در این بخش جلب توجه می کرد، نابود شدن خودروی پر انتقاد جی ویز (G-Wiz) به تعداد بسیار زیاد بود؛ اتفاقی که شاید به غیر کاربردی بودن این اتومبیل اشاره ای غیر مستقیم داشته باشد.

grand-tour-s01e05-20 grand-tour-s01e05-25

بعد از قربانی کردن یک گروه موسیقی در بخش مهمان برنامه، اتفاقاتی عمدتا غیر خودرویی در استودیو جریان پیدا کرد و سپس بخش دوم از سفر با خودروهای اسپرت و با حضور حیوانات مختلف پخش شد.

grand-tour-s01e05-30 grand-tour-s01e05-32 grand-tour-s01e05-33

نکته جالب توجه برای علاقه مندان فیلم و سریال اینکه سه مجری به یکی از لوکیشن های سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت (Game of Thrones) رفته بودند.

grand-tour-s01e05-38 grand-tour-s01e05-39

در ادامه کمی هم به مباحث خودرویی پرداخته شد و سه مجری با خودروهای انتخابی خود مسابقه ای غیر منتظره ترتیب دادند، تا ثابت کنند حتی در مراکش هم می توان از چنین خودروهایی لذت برد.

grand-tour-s01e05-40 تاکنون پنج اپیزود از فصل اول مجموعه گرند تور پخش شده و هفت اپیزود دیگر پیش رویمان قرار دارد. چنانچه پنج اپیزود گذشته را در کنار هم قرار دهیم با یک نمودار سینوسی مواجه می شویم.

grand-tour-s01e05-42

تا اینجا میزان جذابیت برنامه در بین قسمت های مختلف تا حدود زیادی متغیر بوده و به نظر می رسد عوامل برنامه قصد دارند سلیقه های مختلف را پوشش دهند.

grand-tour-s01e05-44

همین امر سبب شده در برخی اپیزودها جای خالی تست های فنی به شدت احساس شود. از لحاظ ساختاری، اپیزود پنجم را می توان تا حدود زیادی مشابه اپیزود سوم دانست که در آن سه مجری با خودروهای انتخابی خود یک تور بزرگ را در ایتالیا ترتیب داده بودند.

grand-tour-ep3-7

موضوع دیگری که در طول اپیزودهای گذشته نمایان شده، شوخی های بیش از حد و آزادی عمل سه مجری در استفاده از کلمات و ابزارهای مختلف است!

میزان طنز بودن برنامه گاه تا جایی پیش می رود که چنانچه سابقه آشنایی قبلی با مجریان را نداشته باشیم متوجه این موضوع نمی شویم که گرند تور یک برنامه خودرویی است!

grand-tour-s01e05-34

به عنوان یک مستند خودرویی، شاید طیف زیادی از مخاطبین دوست داشته باشند گرند تور برنامه ای با محوریت اتومبیل همراه با شوخی های خنده دار باشد؛ اما در برخی اپیزودها قضیه برعکس شده و گهگاه بنظر می رسد گرند تور به یک برنامه طنز به همراه سکانس هایی از حضور خودروهای مختلف تبدیل شده است.

موضوعی که البته ممکن است به دلیل تفاوت در سلیقه ها، برای برخی جذاب و برای برخی کمی ناخوشایند باشد.

tribute-to-the-saab

در اپیزودهای گذشته جای خالی بررسی های فوق العاده تماشایی که سه مجری در تاپ گیر ارائه می کردند، کمابیش احساس شده است؛ بررسی هایی که از متن هایی جذاب برگرفته شده و علاقه مندان خودرو را به وجد میاورد.

top-gear-s22e04-hdtvrip

نظر شما درباره میزان جذابیت برنامه گرند تور چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۶ آذر ۱۳۹۵

    والا تاپ‌گیرم همینقدر شوخی توش بود من سه قسمتشو دیدم فکر نمیکنم شوخیش زیادی شده ولی خب تعداد تستای ماشین کمتر شده ولی باز مخاطب رو از دست نمیده خیلیا والا بخاطر مجریاش این برنامه رو دنبال میکنن

  • علی معصوم
    علی معصوم | ۲۶ آذر ۱۳۹۵

    من عاشق اون پلاکم که رو ماشین سفیده زدن !! :)))
    .
    یعنی رسما ... به طراحی ماشین
    خخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی