ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با راه اندازی پلتفرم جدید، کورتانا و آفیس را به اتومبیل شما می آورد

هرچند مایکروسافت هم می خواهد به دنیای خودروهای بدون راننده وارد شود، اما این کار را با تولید اتومبیل انجام نمی دهد. شرکت ساکن ردموند برای این منظور تصمیم دارد مجموعه کاملی از خدمات مبتنی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

هرچند مایکروسافت هم می خواهد به دنیای خودروهای بدون راننده وارد شود، اما این کار را با تولید اتومبیل انجام نمی دهد. شرکت ساکن ردموند برای این منظور تصمیم دارد مجموعه کاملی از خدمات مبتنی بر فضای ابری ایجاد کند تا تولید کنندگان خودروهای آینده با استفاده از آنها، تجربه رانندگی محصولات خود را بهبود دهند.

پلتفرم جدیدی که مایکروسافت برای خودروهای آینده طراحی کرده Microsoft Connected Vehicle Platform نام دارد و عملکردهای متنوعی را برای کاربران امکان پذیر می کند، از مسیریابی و انجام فعالیت های سودمند حین رانندگی گرفته تا اعلام نیاز به تعمیر پیش از خراب شدن قطعات اتومبیل.

Peggy Johnson یکی از مقامات مسئول در این پروژه می گوید پلتفرم جدید کاملاً به شکل خدمات ابری عمل می کند و مایکروسافت قصد ندارد آن را به شکل یک محصول سخت افزاری به بازار عرضه کند.

پلتفرم جدید که بر مبنای آژور ساخته شده، سال جاری در شکل نسخه ی بتای عمومی رونمایی می شود و برخی از امکانات کلیدی مایکروسافت مثل کورتانا، آفیس 365 و اسکایپ را به خودروهای شخصی کاربران اضافه می کند.

به گفته ی مایکروسافت، با وجود پلتفرم جدید و در صورت دسترسی به داده های حسگرهای خودرو، این امکان وجود دارد که اتومبیل پس از سوار شدن شما بداند قرار است در ساعت مشخصی در محلی که پیشتر در تقویم روی تلفن هوشمند وارد کرده اید در جلسه حضور داشته باشید و بدون نیاز به دخالت شما مسیر رسیدن به مقصد را روی نمایشگر خود مشخص کند یا حتی حرکت به سوی آن را آغاز نماید.

نیسان یکی از اولین شرکت هایی است که قصد دارد پلتفرم جدید مایکروسافت را در محصولاتش مورد بهره برداری قرار دهد. این شرکت بر همین اساس در نمایشگاه CES یک خودروی جدید را به نمایش گذاشت که قادر بود با دستور دادن به کورتانا عملکردهای مورد نظر کاربر را به انجام برساند، از جمله پارک خودکار.

در پایان گفتنی است که ابری بودن پلتفرم مایکروسافت آزادی عمل بیشتری در اختیار تولید کنندگان خودرو قرار می دهد تا بدون نیاز به ایجاد تغییر در طراحی سخت افزاری محصولات خود، به راحت ترین شکل خدمات این شرکت را به شکل نرم افزاری در اتومبیل های خود ارائه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی