ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا ویدیویی را از فرود کاوشگر خود بر سطح تایتان منتشر کرد [تماشا کنید]

فضاپیمای تحقیقاتی «کاسینی» پیش از آنکه موفق شود دقیق ترین عکس های موجود از سطح سیاره زحل را به ثبت برساند، کاوشگر «هویگنس» را برای فرود روی بزرگترین قمر زحل یعنی تایتان پرتاب کرد. اکنون سازمان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

فضاپیمای تحقیقاتی «کاسینی» پیش از آنکه موفق شود دقیق ترین عکس های موجود از سطح سیاره زحل را به ثبت برساند، کاوشگر «هویگنس» را برای فرود روی بزرگترین قمر زحل یعنی تایتان پرتاب کرد.

اکنون سازمان فضایی ناسا داده ها و نسخه اصلی تصاویر به ثبت رسیده توسط کاوشگر مذکور را به دست آورده؛ عکس هایی که 12 سال پیش به زمین ارسال شده بودند و فرود دو ساعت و سی دقیقه ای آن به داخل اتمسفر غلیظ تایتان را به تصویر کشیده بودند. بد نیست بدانید که تایتان تنها قمری است که دارای اتمسفر غلیظ بوده و تنها جرمی غیر از زمین است که دارای منابع اثبات شده سطحی مایعات می‌باشد

لازم به ذکر است که ما هم اکنون به لطف موفقیت های به دست آمده توسط کاوشگرهای «کاسینی» و «هویگنس» اطلاعات بیشتری را در مورد سیاره زحل و قمر پیچیده آن در دست داریم؛ جایی که دما به صدها درجه زیر نقطه انجماد می رسد.

در حال حاضر «هویگنس» تنها فضاپیمایی است که روی جرمی آسمانی در منظومه شمسی بیرونی فرود آمده اما ناسا برنامه هایی برای ارسال یک زیر دریایی جهت جست و جوی نشانه هایی از زندگی در رودخانه های متان تایتان در سر دارد.

گفتنی است که فرود تاریخی «هویگنس» در 24 خرداد سال 1384 رخ داد و در زیر می توانید ویدیوی ضبط شده توسط کاوشگر و آنچه که از ارتفاع حدوداً 10 کیلومتری دیده است را مشاهده کنید که شامل ارتفاعات سنگلاخی و دره های عمیق است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Me.n.KHOF4SH
    Me.n.KHOF4SH | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    چرا شبیه انیمیشن بود؟ تصویری که فرود اومد با قبلیش فرق داشت :|
    به نظرم ساختگی بود چون موقع فرود از بالا با لنز واید 20 فیلمبرداری میشد. وقت فرود لنز 50 بود. پرسپکتیو که کاملا شوت بود.
    البته الان هرچی اشکال بگیری میگن فضاس اونجا یطور دیگس :|

  • Ali.T
    Ali.T | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    عجب عظمتی
    چقدر علم و هنر پشت همین تصاویر ساده پیداست

مطالب پیشنهادی