ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

افراد موفق این هفت کار ساده را هر شب انجام می دهند

نحوه ی سپری کردن شب، اثر زیادی بر عملکرد شما در روز بعد دارد. آیا زمان تان را به مرور مشکلات روز اختصاص می دهید؟ یا هنوز استرس مشکلی که پیش آمده بود را در ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

نحوه ی سپری کردن شب، اثر زیادی بر عملکرد شما در روز بعد دارد. آیا زمان تان را به مرور مشکلات روز اختصاص می دهید؟ یا هنوز استرس مشکلی که پیش آمده بود را در بدن دارید؟ شکی در این نیست که نحوه ی فکر شما بر احساس تان اثر می گذارد. این موضوع در شب که زمان استراحت تان است باید حذف شود. در مشاهداتی که صورت گرفته، کارمندانی خلاق تر و شادترند که شب قبل را به خوبی استراحت کرده باشند.

در زیر کارهایی که می تواند در موفقیت فردای شما اثر بگذارد را مطالعه نمایید:

  1. کار را کنار بگذارید

برای خود ساعتی را قرار دهید که دیگر بعد از آن به کار فکر نکنید، ایمیل ها یا تماس ها را پاسخ ندهید و در یک کلام، استراحت کنید. این حقیقت را که روز تمام شده و فرصت های شما در فردا به انتظار تان هستند را بپذیرید. درست است آنهایی که شب ها نیز کار می کنند زودتر به اهداف کوتاه مدت شان می رسند، اما انرژی این افراد به اهداف طولانی مدت نمی رسد و شکست می خورند. شما از این قبیل آدم ها نباشید.

  1. برنامه ی فردا را بریزید

چند دقیقه ای را به کارهایی که فردا باید انجام دهید اختصاص دهید. آلبرت انیشتین گفته است: «کاغذ برای این است که کارهایی که باید به خاطر سپرده شود را بر آن بنویسیم و مغز برای فکر کردن است.» این گفته ی او در اینجا کاملا به کار می آید. پس کارهای فردا را از شب قبل روی کاغذ بنویسید.

  1. ببخشید

با فراموش کردن کینه ها و کشمکش هایی که طی روز داشته اید، ذهن تان را از استرس و حواس پرتی ها پاک کنید و بهتر استراحت کنید. این ناراحتی ها باعث اضطراب بیشتر شما می شوند نه آسودگی، درحالی که استراحت باعث خالی کردن ذهن برای کارها و موقعیت های فردا می شود.

  1. با دوستان و خانواده وقت بگذرانید

از وقت شب تان برای ارتباط برقرار کردن با افرادی که دوست دارید استفاده کنید. روابط به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند و با این کار تعادل روانی تان را طی هفته تضمین می کنید. ارتباط با خانواده راه خوبی برای خالی کردن ذهن از کار است.

  1. همه ی وسایل را خاموش کنید

امروزه محرک های بیشتری نسبت به قبل وجود دارد: اینستاگرام، توییتر، تلگرام، تبلت هایی که در هر اتاقی از منزل شما پیدا می شوند، ساعت های هوشمند و غیره. از آنجایی که ارتباط برقرار کردن با جهان خیلی آسان شده، دل کندن از آن نیز سخت تر است.

یکی از راه هایی که بتوان این وسایل را خاموش کرد آگاهانه تصمیم گرفتن است. افراد موفق می دانند چه زمانی باید به تکنولوژی شب بخیر بگویند. برای مثال اگر باید ساعت 11 شب به خواب بروند، همه ی دستگاه ها را در ساعت 10 شب و یا حتی زودتر خاموش می کنند. این دستگاه ها حواس تان را پرت می کنند و تنها چیزی که در شب به آن نیاز ندارید، همین هاست.

نکته ی دیگر این است که شب ها به تماشای فیلم های مهیج و ترسناک ننشینید و یا موسیقی با صدای بلند گوش ندهید. نور را کم کرده و آرامش را در منزل مهیا کنید تا به راحتی به خواب روید.

  1. مثبت اندیش باشید

مردم زیادی شب ها مضطرب می شوند. افکاری مانند مشکلاتی که در طول روز پیش آمده و کارهایی که ممکن است فردا به خوبی انجام نشوند، استرس آنها را دو چندان می کند. برای اجتناب از این کار با تمرینی که در ادامه آورده خواهد شد در مورد کارهایی که در روز انجام داده اید فکر کنید و برای روز آینده برنامه بریزید:

ابتدا به 3 مورد مثبتی که در روز اتفاق افتاده بیاندیشید برای مثال، چه چیزی باعث شادی تان شد؟ چه کارهایی را به انجام رساندید؟ سپس به 3 کاری که فردا باید انجام دهید فکر کنید. برای مثال یکی از این کارها می تواند قرار ملاقاتی باشد که به خوبی برای آن آماده شده اید و یا حتی فنجان قهوه ی خوش بویی باشد که در ابتدای روز می نوشید.

  1. خواب در اولویت شما باشد

اهمیت خوابیدن و اثر آن بر عملکرد روان و جسم تان را به خوبی به یاد بیاورید و برای سلامتی خودتان هم که شده نکات بالا را با دقت انجام دهید تا خواب خوبی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arash
    arash | ۲ بهمن ۱۳۹۵

    کارهای سختی نیست ولی اراده میخواد انجام دادنش? ? ?

مطالب پیشنهادی