ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عملکرد دیدنی رنجروور SVR در شرایط مختلف آفرود [تماشا کنید]

آیا تا کنون این سوال را از خود پرسیده اید که شاسی بلندهای قدرتمند که شتاب صفر تا صد بالایی دارند در مسیرهایی که چسبندگی در آن‌ ها کم است چگونه عملکردی دارند؟ همگی این ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

آیا تا کنون این سوال را از خود پرسیده اید که شاسی بلندهای قدرتمند که شتاب صفر تا صد بالایی دارند در مسیرهایی که چسبندگی در آن‌ ها کم است چگونه عملکردی دارند؟ همگی این خودروها بر روی مسیر آسفالت عملکرد خوب و سریعی دارند اما آیا چنین عملکردی را بر روی یک زمین چمنی، برفی و یا ماسه‌ ای نیز می‌توانند حفظ کنند؟

برای انجام این تست یک دستگاه رنجروور اسپرت SVR در نظر گرفته شد که یکی از قوی‌ ترین و سریع‌ترین خودرو های این کلاس و سریع‌ ترین خودرویی است که در حال حاضر در خط تولید لندروور قرار در حال تولید است.

این خودرو به لطف قدرت ۵۵۰ اسب بخاری موتور V8 و البته سیستم کنترل کش پیشرفته‌ی خود توانست در تمامی حالات عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بدست آمده توسط رنجروور SVR بر روی سطوح شنی و چمن معادل ۵.۵ ثانیه بود.

رنجروور بر روی سطوح سنگی و سنگ ریزه حتی عملکرد بهتری را از خود نشان داده و توانست شتاب ۵.۳ ثانیه را به ثبت برساند که به شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای این خودرو بر روی مسیر آسفالت بسیار نزدیک است.

تایرهای استانداردی که بر روی این خودرو قرار دارند از برند میشلن بوده و از انواع چهار فصل است. ابعاد این تایرها 275/45 R21 است.

این سازنده‌ی بریتانیایی این تست را بر روی مسیر برفی نیز انجام داده است. برای یافتن مسیر برفی مناسب برای انجام تست، تیم تست خودرو را به مرکز تست جگوار لندروور در شمال سوئد و در شهر آرجپلوگ بردند که در آنجا برف و یخ کافی برای انجام تست های زمستانی بر روی خودروها وجود دارد.

رنجروور اسپرت SVR بر روی مسیر برفی و یخی توانست شتاب صفر تا صد کیلومتری معادل ۱۱.۳ ثانیه را از خود بر جای بگذارد.

در تمامی مراحل آزمایش، رانندگی این خودرو بر عهده‌ی دارن جونز مسئول نرم افزارهای کنترل پایداری گروه جگوار لندروور بود.

او در این مورد می‌گوید: "رنجروور اسپرت SVR بیشتر به دلیل عملکرد فوق العاده‌ی خود بر روی جاده مشهور است اما قابلیت‌ هایی که از یک لندروور واقعی انتظار می‌رود در این خودرو هم مشاهده می‌شود و سیستم Terrain Response 2 توانسته مقدار زیادی از استرس راننده را در تمامی شرایط رانندگی کاهش دهد."

این تست نخستین تستی نبود که رنجروور SVR را بر روی برف مورد آزمایش قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۵ نیز در حالی که تنها چند ماه از ورود این خودرو به بازار می‌گذشت، لندروور این اس یو وی اسپرت را به نزدیکی مدار قطب شمال برد.

این شرکت در آن محل قدام به ساخت یک نمونه‌‌ی کپی شده با سایز واقعی از پیست مشهور سیلور استون کرده بود و این رنجروور در آن‌ جا مورد تست رانندگی قرار گرفت. این خودرو همچنین توانسته رکورد سریع‌ ترین خودرو شاسی بلند پیست نوربرگ رینگ را نیز از به نام خود ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aram sali
    aram sali | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    تیتر القا کننده‌ی عملکرد این وسیله تو مسیرای سخته. اما این‌که همش شتاب گیری بود.

  • Arman1377
    Arman1377 | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    تو آمریکا هم اینا خیلی فروش بالایی ندارن و کمری و را۴ و هوندا crv و کیا ...فروش بیشتری دارن

مطالب پیشنهادی