ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تریکیدا؛ وسیله نقلیه خودرانی که می تواند نقش اتاق نشیمن را نیز ایفا کند

شخصی به نام «چارلز بمباردیر» که سابقه طرح ایده های جذاب و گاها دیوانه واری را دارد و تاکنون بیش از 200 طرح مفهومی را در وبلاگ خود به ثبت رسانده اخیراً از یک اتاق ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

شخصی به نام «چارلز بمباردیر» که سابقه طرح ایده های جذاب و گاها دیوانه واری را دارد و تاکنون بیش از 200 طرح مفهومی را در وبلاگ خود به ثبت رسانده اخیراً از یک اتاق نشیمن خودران صحبت کرده که می تواند افق های جدیدی را در پیش روی صنعت حمل و نقل خصوصی قرار دهد.

بمباردیر که یک مهندس مکانیک است به کمک طراح خودرویی با نام «آشیش تولکار» توانسته ایده «تریکیدا» را توسعه دهد؛ وسیله نقلیه ای که از یک اتاق نشیمن سوار بر خطوط مگلو تشکیل شده است.

در این طرح مفهومی وسیله نقلیه بدون راننده که حرکت آن از طریق خطوط مگلو کنترل می شود می تواند زمانی که مالک خود را در سطح شهر جا به جا نمی کند، در کنار خانه یا آپارتمان شما پارک شود و فضایی را به خانه شما اضافه کند.

بمباردیر می گوید که می توان تریدیکا را به نحوی ساخت که به عنوان یک دفتر کار مورد استفاده توسط 6 نفر عمل کند و علاوه بر آن دارای قابلیت حمل و نقل نیز باشد.

او معتقد است که طرحش مناسب مناطق شهری است که دارای جمعیت زیاد و محدودیت فضا هستند و به طور همزمان مشکل کمبود پارکینگ را نیز حل خواهد کرد. همچنین به دلیل استفاده از نیروی الکتریکی در خطوط ملگو، می تواند به کاهش استفاده از سوخت های فسیلی نیز منجر شود.

از آنجایی که خطوط مگلو هم اکنون در بخش هایی از جهان مورد استفاده و بهره برداری هستند، به نظر نمی رسد ساخت وسایل نقلیه طبق ایده بمباردیر عامل محدود کننده ای برای جلوگیری از اجرایی شدن این طرح باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی