بررسی بازی Fire Emblem Heroes؛ بازگشت نینتندو
با وجود این که خودمان هم دوست نداریم از این کلمه استفاده کنیم، اما چه بخواهیم چه نخواهیم Super Mario Run یک «شکست» برای ژاپنی ها بود. نه با مکانیزم های گیم پلی، نینتندو با ...
با وجود این که خودمان هم دوست نداریم از این کلمه استفاده کنیم، اما چه بخواهیم چه نخواهیم Super Mario Run یک «شکست» برای ژاپنی ها بود. نه با مکانیزم های گیم پلی، نینتندو با نخستین ماجراجویی شخصیت معروفش روی اسمارت فون ها و حالا Fire Emblem Heroes نشان داده که رگ خواب دارندگان اسمارت فون ها به خوبی دستش است. متاسفانه Super Mario Run فدای سیاست های عجیب ژاپنی ها شد.
آن ها می دانستند که چگونه مکانیزم های عناوینشان را همگام با قابلیت های دیوایس های دستی کنند ولی این تنها نصف راه موفقیت است و معمولا استارت ادامه آن را پس از اتمام ساخت یک اپلیکیشن میبینیم. راهی که نینتندو با عدم عرضه آپدیت های خوب و البته یک سیستم پرداخت درون برنامه ضعیف نشان داد اصلا نمی شناسد. بزرگترین نگرانی که پیش از تجربه Fire Emblem Heroes داشتیم به همین مسئله مرتبط بود.
چون شاید سیاست های عجیب Super Mario Run مسیرشان را به Fire Emblem Heroes نتوانستند پیدا کنند اما با توجه به مکانیزم های پایه گیم پلی بازی های Fire Emblem، توسعه دهنده همچنان می تواند بازیکن ها را ملزم به خرید آیتم ها کند. ولی خوشبختانه Fire Emblem Heroes اصلا اینگونه نیست و برای ما همین مسئله از بهترین المان هایی بود که هنگام انجام آخرین ساخته نینتندو روی اسمارت فون ها دیدیم؛ آن ها از اشباهات گذشته درس گرفته اند.
پیش از پرداخت به نقاط ضعف و مثبت این اپلیکیشن تمام آنلاین، بیایید ابتدا به مکانیزم ها و بخش های گوناگونش نگاهی بیاندازیم. ژاپنی ها برای ساخت Heroes از همان گیم پلی جذاب عناوین Fire Emblem [البته نه همه] استفاده نموده اند و بنابراین با عنوانی تاکتیکی/نقش آفرینی مواجه هستید. یعنی طی تمام مرحله ها و نمایی از بالا به پایین، باید همه دشمن های نقشه را با انجام حرکت های نوبتی شکست دهید.
حالا این حرکت های نوبتی چه هستند؟ برای کسانی که نمی دانند، مشابه بعضی از نقش آفرینی های ژاپنی [Japanese Role Playing Game] ابتدا بازیکن یا حریف دست به جا به جایی شخصیت هایش زده و سپس نوبت به رقیب رو به رویی می رسد. البته این المان تنها محدود به عناوین نقش آفرینی نیست و با بقیه بازی ها همانند Civilization و XCOM هم شاهد آن هستیم.
منوی گیم پلی Heroes به شش بخش تقسیم شده است که یکی از آن ها را می توانیم Battle بنامیم. این قسمت قابلیت جنگ با بقیه دشمنان را به شما داده و اتفاقا یکی از نکات مثبت ساخته نینتندو همینجا خودش را نشان می دهد. توسعه دهنده برای این بخش از چندین حالت مختلف کمک گرفته تا جدا از افزایش محتوای عنوانش، بازیکن ها بسته به سلیقه یکی از آن ها را انتخاب کنند.
برای مبارزات بازیکن ها باید از هیروها استفاده کنند. پیش از جنگ ها، می توانید بین شخصیت هایی که دارید 4 تا را انتخاب نموده و به دشمنان هجوم ببرید. اینجاست که قسمت Summon خودنمایی می کند. چون ابتدا، تنها چند قهرمان داشته و برای استفاده از بقیه مجبورید آن ها را فرا بخوانید. البته روند فراخوانی هیروها خیلی ساده نبوده و برای آن باید از ارب هایی استفاده کنید که بعد از پیروزی ها به دست می آورید.
خوشبختانه تعداد فراوان هیروها با توانایی های متفاوت هم موجب شده تا این بخش یکی از جذاب ترین قسمت های Heroes لقب گرفته و بعد از گرفتن ارب ها، خیلی از بازیکن ها سعی کنند تا بخت خود را بیازمایند. سپس این قهرمان ها به قسمت Allies رفته و آنجا جدا از بعضی قابلیت ها همانند افزایش Level آن ها با استفاده از آیتم های به خصوص می توانید هیروهایی که می خواهید به مبارزات بروند را انتخاب کنید.
این از توضیحات ساده بخش های مهم Heroes، حالا بیایید به نکات خوب و بد ساخته نینتندو بپردازیم. مطمئنا طرفداران عناوین Fire Emblem، نخستین المانی که هنگام تجربه این اپلیکیشن به آن پی می برند سادگی جنگ ها است. شاید المان های ساده برای اسمارت فون ها مناسب باشد اما توسعه دهنده می توانست پیچیدگی هایی را هم چاشنی این بخش کند تا شما مبارزات را با ساده ترین برنامه ها پیش نبرید.
نه این که سیستم مبارزات Heroes پیچیده نیست. همچنان چگونگی حرکت شخصیت ها و انتخاب آن ها با توجه به قابلیت هایشان [هیروها به چندین دسته تقسیم شده و بعضی ها نسبت به هم ضعیف هستند] مهم است. ولی دوست داشتیم تا جنگ ها با وجود جذابیت کنونی شان، بیش از همیشه ما را به چالش بکشند. البته نقشه های کوچک و سرعت بالای مبارزات برای بعضی ها هم خوب خواهد بود.
چون تنها طی چندین دقیقه می توانید به جنگ های زیادی رفته و دشمنان گوناگونی ببینید. بنابراین این ریتم مناسب گیم پلی با هوش مصنوعی عالی آنتاگونیست ها تقریبا توانسته ضعف بالا را بپوشاند. دومین المان نه چندان خوشایند این اپلیکیشن را می توانیم شانس کم فراخوانی هیروهای 4 یا 5 ستاره بنامیم. علت این که بالا هم روی کلمه «بخت» تاکید کردیم همین بود. چون حتی شاید بعد از چندین دفعه پیاپی استفاده از بخش Summon، شانس با شما نباشد.
از دیدگاه گرافیک و موسیقی با یکی از خوب های اسمارت فون ها رو به رو هستیم. جدا از طراحی های خوب شخصیت ها و انیمیشن های مختلف آن ها هنگام جنگ، توجه به جزییات بخش زیادی از جذابیت های این بخش را به دوش می کشد. همچنین قطعه های که می شنوید به خوبی با فضای Heroes متناسب بوده و با وجود دیالوگ های خیلی کم همان ها هم به خوبی ادا شده اند.
پیش از اتمام حرف های خود بد نیست بدانید با وجود حجم پایین Heroes نیازمند دانلود دیتا طی دو مرحله هستید. قسمت ابتدایی با حجم نزدیک به 85 مگابایت بعد از اجرای اپلیکیشن استارت خورده و مرحله دوم هم پس از انجام بخش آموزشی خواهد بود. اینجا باید تقریبا 300 مگابایت دانلود کنید که تمام آن ها حجم کلی ساخته ژاپنی ها را به بیش از 400 مگابایت خواهند رساند.
جدا از این، متاسفانه بدون استفاده از نرم افزارهایی که روی آی پی ها تغییرات ایجاد می کنند قابلیت تجربه آخرین ساخته ژاپنی ها روی اسمارت فون ها را ندارید. کسانی هم که بعد از دانلود دیتای ابتدایی نتوانستند به بخش آموزشی بروند، کافیست ابتدا حافظه پنهان Google Play Services و Google Play Store را پاک نموده و سپس اپلیکیشن را اجرا کنند. حالا می توانید طعم Heroes را بچشید.
حرف های خود را اینگونه به پایان می رسانیم که Heroes با وجود کاستی ها، یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های امسال تا حالا بوده است. شاید بزرگترین نقطه ضعف ساخته ژاپنی ها هم مکانیزم های ساده گیم پلی آن باشد ولی با یک نگاه به مخاطبین اسمارت فون ها و دارندگان این دیوایس ها، به سادگی می توانیم متوجه شویم که نینتندو تصمیم داشته تا بازیکن های مبتدی را جذب کند. سیاستی که جواب داده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یکی از بهترین های سبک rpg
ما زلدا میخوایم یالا.
بازی خوبیه بیشتر رایگانه مگر این ک بخوای بیشتر پیشرفت کنی پول خرج کنی
دانلود کردم ولی خوشم نیومد.همون اول یکم بازی میکنی به صورت درون برنامه ایی بازم دیتا میاره که دانلود کنی...جدا از گیم پلی مسخرش...