ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سه دهه درخشش سرعت و هیجان؛ مرکز تیونینگ Techart ٣٠ ساله شد

صنعت خودروسازی آلمان ساليان دراز است كه بهترين خودروهاي جهان را توليد مى كند. با این حال در طول اين مدت هميشه كسانى بوده اند كه باور داشتند مى توانند اين خودروها را بهبود ببخشند. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

صنعت خودروسازی آلمان سالیان دراز است که بهترین خودروهای جهان را تولید مى کند. با این حال در طول این مدت همیشه کسانى بوده اند که باور داشتند مى توانند این خودروها را بهبود ببخشند.

Techart یکى از قدیمى ترین تیونرهاى آلمانى است. اخیراً این تیونر موفق با تاریخى برجسته ٣٠ سالگى خود را جشن گرفت.این تیونر فقط سعى نمى کند که به ساخته های استاندارد کمپانی چند قطعه اضافه کند و ادعا کند که خودرو سریع تر شده است، بلکه از بسیاری جهات محصول خود را باز آفرینی می کند.

در واقع تک آرت در آلمان به عنوان یک کارگاه خودروسازی مستقل شناخته می شود، اما به شکل تخصصی بر روی ارتقاء محصولات پورشه کار می کند.

تک جنبه هاى بسیار زیادى را در نظر مى گیرد تا یک پورشه به پورشه Techart GTstreet R تبدیل کند.

تک آرت در سال 1987 توسط توماس برهایندگر تاسیس شد و بعد از نقل مکان کردن Techart به Leonberg شروع به تقویت نسل ٩۶۴ از مدل ٩١١ کرد. راهى که کمپانى تا به امروز ادامه داده است.

در دهه ى ٩٠ میلادى، Techart به پیشرفت خود ادامه داد و محصولات جدیدى تولید کرد. در بین این محصولات مى توان به استفاده از یک سوپرشارژر براى نسل ٩٩٣ از مدل ٩١١ اشاره کرد که قدرت موتور این خودرو را تا ۴۶٢ اسب بخار افزایش می داد.

پس از آن، Techart شروع به تقویت و اصلاح نسل اول باکستر کرد که با موفقیت هاى زیادى همراه بود. کمی بعد Techart در سال ۲۰۰۱ با کار بر روی پروژه ای موسوم به GTstreet R برای نسل 996 از مدل 911 توربو، اولین پکیج آئرودینامیک کاملاً کاربردی خود را ارائه کرد.

هنگامى که پورشه مدل کاین را معرفى کرد، همانند باکستر، Techart متوجه نیاز بازار شد و شروع به تیونینگ کردن این SUV فول سایز کرد. با این حال، همچنان GTstreet R یکى از محصولات مورد علاقه ى ما از این تیونر است.

تک آرت همچنین در میان اهالی صنعت تیونینگ نیز از احترام زیادی برخوردار است چرا که محصولات این کمپانی برای سالیان متمادی موفق به کسب مقام نخست در جام سالانه مسابقات شرکت های تیونینگ شده اند.

از این رو باید برای ادامه فعالیت شرکت های موفقی نظیر تک آرت دست به دعا برداشت، به خصوص که با فراگیر شدن خودروهای برقی و خودران ممکن است صنعت تیونینگ نیز همچون بسیاری از دیگر زیر شاخه های کلاسیک صنعت خودروسازی از رونق بیافتد و به فراموشی سپرده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی