ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان با ساخت باریک ترین هولوگرام جهان، به تحقق رویای جیمز کامرون نزدیک تر شدند

به نظر می رسد که تکنولوژی روز به روز به قلمروی جیمز کامرون و فیلم هایی مانند آواتار یا کلاود اطلس نزدیک تر می شود. تیمی از محققان دانشگاه RMIT ملبورن اخیراً از هولوگرامی بسیار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

به نظر می رسد که تکنولوژی روز به روز به قلمروی جیمز کامرون و فیلم هایی مانند آواتار یا کلاود اطلس نزدیک تر می شود. تیمی از محققان دانشگاه RMIT ملبورن اخیراً از هولوگرامی بسیار باریک رونمایی کرده اند که می تواند ما را به رسیدن به جهانی که در این فیلم ها متصور شده بودیم نزدیک تر کند.

این هولوگرام که توسط تیمی متشکل از محققان استرالیایی و چینی توسعه یافته، با اندازه ای برابر با 25 نانومتر -یعنی 1000 برابر باریک تر از موی انسان- لقب «باریک ترین هولوگرام جهان» را به خود اختصاص داده است. این هولوگرام با چشم غیرمسلح قابل رویت است و نیازی به عینک های سه بعدی هم ندارد.

تکنولوژی مورد اشاره پتانسیل رندر تصاویری به اندازه نمایشگر دیوایس های مختلف را دارد و ما را یک قدم به ساخت دستگاه های الکترونیکی با پشتیبانی از هولوگرام ها نزدیک تر می کند. تنها می توان تصور کرد که با دسترسی به یک هولوگرام سه بعدی، به جای تصاویر دو بعدی رایج روی نمایشگر، چه کارهایی تازه ای می توان انجام داد و چه محتویات تازه ای می توان تماشا کرد.

تیم RMIT می گوید که نانو هولوگرام آنها، از سیستم مستقیم لیزری بهره می برد که آن را برای استفاده در ابعاد وسیع و تولیدات انبوه مناسب می سازد. در حال حاضر هدف جاه طلبانه ای که تیم محققان دنبال می کنند، کوچک کردن هرچه بیشتر پیکسل های هولوگرام و توسعه فیلمی بسیار باریک است که می تواند با قرار گرفتن در یک پنل LCD، ساخت نمایشگری هولوگرافیک و سه بعدی را فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی