ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یک کامپیوتر Apple-1 سالم با قیمت ۱۳۰ هزار دلار فروش رفت

کامپیوترهای قدیمی همیشه مورد استقبال برخی کلکسیون دارها بوده اند، مخصوصاً که آن رایانه محصولی از اپل باشد که حدوداً چهل سال از عمر آن گذشته و هنوز هم کار می کند. بر اساس خبرهایی که ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

کامپیوترهای قدیمی همیشه مورد استقبال برخی کلکسیون دارها بوده اند، مخصوصاً که آن رایانه محصولی از اپل باشد که حدوداً چهل سال از عمر آن گذشته و هنوز هم کار می کند.

بر اساس خبرهایی که امروز منتشر شده، در خلال یک مزایده برگزار شده در شهر کلن آلمان، یکی از دویست کامپیوتر Apple-1 تولید شده توسط استیو جابز و استیو وزنیاک با قیمت 130 هزار دلار به فروش رسیده است.

کامپیوتر مذکور متعلق به «John Dryden»، مهندس نرم افزار اهل کالیفرنیا بوده و او در این باره گفته «Apple-1 یکی از نخستین فرصت ها برای داشتن یک کامپیوتر واقعی بود.»

این کامپیوتر یکی از دویست رایانه ای است که حدوداً چهل سال پیش تولید شده بود

گفتنی است Apple-1 با رسید خرید اصلی برای مادربورد و دستگاه ضبط کاست، دستور العمل کار با آن و حتی یادداشت هایی از مکالمات تلفنی میان جابز و وزنیاک در سال 1977 به فروش رسیده است. همچنین بد نیست بدانید که اپل هیچگاه وسایلی دیگری را با کامپیوترهای خود عرضه نمی کرد و کاربر مجبور بود کیبورد، مانیتور و ضبط کاست را خود به صورت جداگانه تهیه کند.

ناگفته نماند که پیشتر در سال 2014 هم یک دستگاه کامپیوتر Apple-1 در جریان مزایده بونامز با قیمت 905 هزار دلار به فروش رسیده بود و اخیراً در سال گذشته میلادی، یکی از علاقه مندان توانست در مزایده مؤسسه خیریه CharityBuzz، با صرف مبلغ 815 هزار دلار یکی از دویست کامپیوتر Apple-1 را خریداری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی