ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل در آیفون های بعدی از چیپ پردازش هوش مصنوعی استفاده می کند

اپل در توسعه و عرضه هر محصول تازه، تلاش خود را روی افزایش هر چه بیشتر سرعت گجت هایش متمرکز می کند و از همین رو در موبایل های آیفون 7 و 7 پلاس از ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

اپل در توسعه و عرضه هر محصول تازه، تلاش خود را روی افزایش هر چه بیشتر سرعت گجت هایش متمرکز می کند و از همین رو در موبایل های آیفون 7 و 7 پلاس از چیپ های قدرتمند و چهار هسته ای A10 استفاده کرد. اما حالا خبر می رسد اهالی کوپرتینو به منظور تولید مجدد محصولی رقابتی، مشغول ساخت یک پردازنده مجزا برای تلفن های همراه خود هستند که وظیفه پردازش فعالیت های مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده دارد.

بر اساس منابع خبری بلومبرگ، اپل در نظر دارد تا چیپ های مورد اشاره را برای حضور در دو بخش عمده هوش مصنوعی یعنی واقعیت افزوده و اتومبیل های خودران توسعه دهد.

چیپ «موتور عصبی» فشار روی پردازنده و GPU را کاهش داده و سبب افزایش طول عمر باتری می شود

گفتنی است در گجت های کنونی اپل وظیفه مذکور بر عهده پردازنده و چیپ گرافیکی است اما چیپ مورد بحث که منابع داخلی از آن با عنوان «موتور عصبی» (Neural Engine) یاد می کنند، ماژول مخصوص به خود را جهت کنترل درخواست های مرتبط با هوش مصنوعی داشته و از این رو فشار کمتری به پردازنده و GPU می آید که به افزایش طول عمر باتری منجر خواهد شد.

باید گفت هنوز مشخص نیست که آیا چیپ «موتور عصبی» در محصولات سال جاری اپل به کار گرفته می شوند یا خیر. از طرف دیگر تازه ترین چیپ موبایل کوالکام هم اکنون دارای ماژول اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی بوده و واحد پردازشی تنسور گوگل هم از طریق پلتفرم کلاد در دسترس است تا پردازش های سنگین هوش مصنوعی را به سرانجام برساند. از این رو توسعه چیپ مذکور می تواند فاصله اپل با کوالکام و گوگل را حفظ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی