ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی روی تولید سنسور دوربین برای آیفون اپل تمرکز می کند
تکنولوژی

سونی برای تامین نیاز اپل فروش سنسور دوربین به سایر تولید کننده ها را محدود می کند

گزارش های تازه از زنجیره تامین قطعات موبایل های هوشمند نشان می دهند که کمپانی سونی تمرکز خود را بر روی تولید سنسور دوربین برای آیفون های فعلی و آینده اپل قرار داده، بنابراین سایر تولید کننده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

گزارش های تازه از زنجیره تامین قطعات موبایل های هوشمند نشان می دهند که کمپانی سونی تمرکز خود را بر روی تولید سنسور دوربین برای آیفون های فعلی و آینده اپل قرار داده، بنابراین سایر تولید کننده ها ناچار به تامین بخشی از نیاز خود از سایر منابع خواهند شد.

وبسایت تایوانی DigiTimes نیز مدعی شده که بعد از اپل، باقی مانده سنسورهای تولیدی سونی به مقصد کارخانه های دو برند چینی هوآوی و اوپو فرستاده می شوند.

امیدواری به فروش قدرتمندانه آیفون 8 کمپانی ژاپنی را به تکاپو انداخته

سونی تنها شرکتی است که می تواند استانداردهای مد نظر اپل برای حسگر های CMOS دوربین های آیفون و آیپدها را تامین کند. تنوع و تیراژ تولیدی موبایل های خود سونی نیز در چند سال اخیر مدام رو به کاهش بوده اند.

همین مسئله باعث شده تا میزان درآمدها و سودآوری این بخش از کمپانی ژاپنی وابستگی زیادی به وضعیت فروش آیفون ها در بازار داشته باشد. درست به همین دلیل بود که این شرکت در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳ درصد از درآمدهای خود را از این بازار از دست داد.

اما امیدواری های زیاد به فروش قدرتمندانه آیفون 8 و رشد فروش مدل های مختلف آیفون 7 سبب شده تا ژاپنی ها تلاش کنند بیشترین استفاده را از این روند ببرند.

کمپانی سونی نسل تازه ای از سنسورهای دوربین ۲۱.۲ مگاپیکسلی خود را در دست تولید دارد که از نظر ابعاد فیزیکی باریک تر از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته در آیفون 7 است. به کمک این سنسور می توان ویدیوهای 4K را در نرخ فریم ۶۰ و ویدیوهای تمام اچ دی را در نرخ فریم ۲۴۰ به ثبت برساند.

شاید سامسونگ به عنوان بزرگترین موبایل ساز دنیا بیشتر از هر کمپانی دیگری تحت تاثیر تصمیم سونی قرار بگیرد. به خصوص که بخشی از سنسورهای به کار رفته در پرچمدار جدید این شرکت نیز به دست سونی تولید می شوند.

البته سامسونگ خود یکی از تولید کننده های مطرح حسگر دوربین در نیا به حساب می آید و احتمالاً در آینده تکیه این شرکت به تولید داخلی اش بیش از پیش خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Saeed Mohammadi
    Saeed Mohammadi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

    البته سامسونگ خود یکی از تولید کننده های مطرح حسگر دوربین در نیا به حساب می آید و احتمالاً در آینده تکیه این شرکت به تولید داخلی اش بیش از پیش خواهد شد
    عجب مزخرفاتی سامسونگ اگه از بهترین تولید کنندگان سنسور بود بخش دوربیناشو که
    دوربینای دیجیتال پایین رده به حساب نیومد نمیبست کدوم دوربین فیلمبرداری و عکاسی تو بازار میشناسید حتی کانن و بعضا نیکون بعضی از سنسوراشو از سونی میگیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی