ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی langbot؛ رباتی برای فارسی کردن پیام رسان تلگرام

مدت زیادی از عرضه پیام رسان محبوب تلگرام می گذرد و شاهد انتشار به روز رسانی های مختلف با خیل عظیم امکانات برای آن بودیم. با این همه، با وجود بیش از 40 میلیون کاربر ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

مدت زیادی از عرضه پیام رسان محبوب تلگرام می گذرد و شاهد انتشار به روز رسانی های مختلف با خیل عظیم امکانات برای آن بودیم. با این همه، با وجود بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام، توسعه دهندگان این اپلیکیشن هنوز هم اقدام به عرضه زبان فارسی برای آن نکرده اند.

اگر دوست دارید از زبان فارسی روی پیام رسان خود برخوردار باشید و دلتان نمی خواهد تلگرام های غیر رسمی که اطمینانی از امنیت آن ها ندارید را روی دیوایس خود نصب نمایید، پس توصیه می کنیم حتماً معرفی ربات این هفته را دنبال کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. امروز و در یکی دیگر از سری معرفی ربات های تلگرام قصد داریم ربات langbot@ را برایتان معرفی کنیم. با کمک ربات فوق می توانید زبان مورد نظر خود را به پیام رسان تلگرام بیافزایید.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی langbot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کلیک کنید.

به طور کلی این ربات به شما کمک می کند تا با دانلود یک فایل (با فرمت xml برای اندروید و string برای iOS و دسکتاپ) زبان مورد نظر خود را به پیام رسان تلگرام بیافزایید و بدین واسطه از دانلود تلگرام های غیر رسمی و شخص ثالث مبرا گردید. با باز شدن صفحه ی ربات روی start/ کلیک کنید. با انجام این کار ربات اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

پیش از هر چیزی روی زبانی که می خواهید به تلگرام اضافه شود (به طور مشخص زبان فارسی) ضربه بزنید. پس از آن ربات تلگرامی langbot از شما می خواهد تا پلتفرم مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. کاربران می توانند از میان سه پلتفرم iOS، اندروید و یا دسکتاپ یکی را انتخاب نموده و بسته زبان فارسی را به نسبت پلتفرم انتخابی دریافت کنند.

انتخاب زبان و پلتفرم مورد نظر و پس از آن اعمال مستقیم زبان فارسی روی پیام رسان تلگرام.

متأسفانه زبان فارسی ارائه شده توسط این ربات هنوز از نسخه دسکتاپ پشتیبانی نمی کند و تنها برای دو پلتفرم اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است.

زبان فارسی ارائه شده توسط این ربات هنوز از نسخه دسکتاپ پشتیبانی نمی کند.

پس از دانلود شدن فایل روی آن کلیک کنید و به منظور اعمال زبان فارسی روی گزینه Apply Localization  ضربه بزنید.

در صورتی که زبان فارسی به صورت کامل روی پیام رسان شما اعمال نشد، یک بار تلگرام را کامل ببندید و مجدداً آن را باز نمایید. برای بازگرداندن تلگرام به حالت عادی نیز کافیست به تنظیمات بروید، وارد بخش «داده ها و ذخیره سازی» شوید و با اسکرول کردن به سمت پایین گزینه بازگرداندن زبان را انتخاب کنید.

بازگرداندن تلگرام به حالت عادی.

ربات langbot این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا فایل های زبان مورد نظر خود را به صورت جداگانه دریافت کنند و یا آن را با دیگر مخاطبین خود به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این قابلیت ها کافیست از دو گزینه دریافت بسته زبان و اشتراک بسته زبان استفاده نمایید.

در پایان بگوییم که اگر فکر می کنید بخش هایی از تلگرام به درستی ترجمه نشده اند، قادر خواهید بود روی رایانه خود با باز کردن فایل xml یا string با ابزار notpad اشتباهات ترجمه ای را اصلاح و با تکرار کردن مراحل بالا و آپلود فایل ذخیره شده روی تلگرام، نسخه اصلاح شده آن را روی پیام رسان خود اعمال کنید.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • F.E.A.R
    F.E.A.R | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    روی "اشتراک بسته زبان" میزنم بعد باید یک کانال دیگه رو انتخاب کنم بعدش چی؟؟
    توی هر چت یا گروهی که هستم و @ رو تایپ میکنم جناب روبات میپره بالا---چرا؟
    نسخه 2019 رو تخصصی فارسی کردم فعلا اینجا میگذارم.
    ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی