ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فیل اسپنسر عقیده دارد که واقعیت مجازی اتاق پذیرایی، هنوز به اندازه پی سی تاثیرگذار نیست

به گفته مایکروسافت، کنفرانس E3 2017 این کمپانی و نیز رونمایی از کنسول اکس باکس وان اکس، تماماً روی نمایش توانایی های این سیستم، از قدرت پردازش رزولوشن 4K گرفته تا پشتیبانی از بازی های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۰

به گفته مایکروسافت، کنفرانس E3 2017 این کمپانی و نیز رونمایی از کنسول اکس باکس وان اکس، تماماً روی نمایش توانایی های این سیستم، از قدرت پردازش رزولوشن 4K گرفته تا پشتیبانی از بازی های نخستین اکس باکس متمرکز بوده است.

با این همه، مایکروسافت برخلاف گمانه زنی ها و رویکرد رقیبش، سونی، تمایلی به صحبت درباره واقعیت مجازی نشان نداد. حال به نظر می رسد که مایکروسافت در این حوزه از رقیب ژاپنی عقب نیفتاده، بلکه اعتقاد دارد واقعیت مجازی اتاق پذیرایی هنوز مانند توسعه این تکنولوژی روی پی سی تاثیرگذار نیست.

فیل اسپنسر، مدیر واحد اکس باکس کمپانی مایکروسافت در مصاحبه ای تازه گفته است: «این مراسم، درباره کنسول ها و درباره بازی های عالی است. این چیزی است که برای ما اهمیت دارد. اما ما به واقعیت ترکیبی اعتقاد داریم. واقعیت ترکیبی روی پی سی، چیزی است که روی آن متمرکز شده ایم.»

بعد از اشاره به این حقیقت که سونی موفق به فروش بیش از یک میلیون واحد از هدست پلی استیشن وی آر شده، فیل اسپنسر به صحبت درباره تجربه خود از واقعیت مجازی پرداخت.

تلویزیون من آن سوی اتاق است و سیم هایی از آن آویزان شده است. وقتی من واقعیت مجازی را روی پی سی تجربه می کنم، به پی سی نزدیک تر هستم و این امروز، سناریویی به مراتب مناسب تر برای کاربران به نظر می رسد.

اما من می گویم که همه ما در حال یادگیری هستیم. کاری که سونی انجام می دهد، به نظرم عالی است. کاری که آکیلس و HTC انجام می دهند... همه چیز درباره یادگیری این است که واقعیت ترکیبی می تواند چه چیزی باشد. فکر می کنم ما هنوز در آغاز راه هستیم و توسعه دهندگانی را می بینیم که به سراغ ویندوز آمده اند و می خواهیم به عنوان پلتفرمی پرورش دهنده، در کنارشان باشیم.

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که این با گفته مخالفت کنیم -مایکروسافت به راحتی قادر به فروش یک میلیون هدست واقعیت مجازی است- اما سخنان فیل اسپنسر چندان غیرمنطقی به نظر نمی رسند. بسیاری از گیمرها هنوز چهار سال پیش را به یاد دارند که کنسول اکس باکس وان با سخت افزار جانبی و گران قیمت کینکت عرضه شد و مایکروسافت قطعاً نمی خواهد یک بار دیگر قبل از مطمئن شدن از نیازها و تقاضای گیمرها، روی تکنولوژی تازه ای سرمایه گذاری کند.

با این همه و با درنظرگیری میزان پشتیبانی مایکروسافت از برنامه Xbox Play Anywhere، احتمالاً جای تعجب زیادی نخواهد داشت اگر یک روز بازی های واقعیت مجازی ویندوز 10 بالاخره راه شان را به سیستم های اکس باکس وان نیز باز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی