ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل درایو به زودی از کل کامپیوتر شما فایل بکاپ تهیه می کند

گوگل در حال تبدیل سرویس درایو به یک ابزار بکاپ بسیار بهتر و پیشرفته تر است. به زودی، نه فقط فایل های موجود در فولدر درایو، بلکه همه فایل های کامپیوتر شما قابل بکاپ گرفتن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

گوگل در حال تبدیل سرویس درایو به یک ابزار بکاپ بسیار بهتر و پیشرفته تر است. به زودی، نه فقط فایل های موجود در فولدر درایو، بلکه همه فایل های کامپیوتر شما قابل بکاپ گرفتن هستند.

کافی است به یک فولدر اشاره کنید تا درایو آن را بکاپ بگیرد. این موضوع شامل حال دسکتاپ، داکیومنت یا هر بخش دیگری از کامپیوتر شما نیز می شود.

این قابلیت که 7 تیر ماه در قالب اپ جدیدی از راه می رسد، Backup and Sync نام دارد. به نظر می رسد که این اپلیکیشن قرار است جایگزین Google Drive و Google Photos Backup شود و کار آن دو را هم انجام دهد. گوگل توصیه کرده که مصرف کنندگان عادی، اپلیکیشن جدید را دانلود کنند اما کسب و کارها همان درایو را داشته باشند.

مشخص نیست که تا چه حد قابلیت بکاپ گسترش پیدا می کند. احتمالا قادر خواهید بود تا یک سری از فایل ها را درون درایو باز کرده و آن ها را ادیت کنید، همانطور که قبلا قادر بودید. اما مشخص نشده که آیا این تغییرات روی دیگر کامپیوترهایی که فایل روی آن مشترکا قرار گرفته سینک خواهد شد یا نه.

به هر صورت با وجود این قابلیت جدید، 15 گیگابایت فضایی که به رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده احتمالا خیلی زود پر می شود.

این حرکت هوشمندانه از سوی گوگل بسیار کاربردی به نظر می رسد. سال ها است که از دراپ باکس درخواست مشابهی شده ولی هنوز به جایی نرسیده. در عوض، همانند درایو، کاربر باید فایل ها را مستقیما داخل فولدر لوکال اپ قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeedredhat
    saeedredhat | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    آفرین به گوگل.هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره.میخواد اطلاعات مردمو بفهمه از رو اون تبلیغات سفارشی بده.همینم مونده گوگل خشتکمونو نگاه کنه شرت مامان دوز گل گلی پیشنهاد بده.

  • Hussein Jafarinia
    Hussein Jafarinia | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    با اینترنت کند و گران ایران از کل کامپیوترم بک آپ بگیرم؟?

مطالب پیشنهادی