ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلیپس پس از دو سال، دوباره موبایل هوشمند می سازد

در سال های دوری که نوکیا پادشاه دنیای موبایل بود، فیلیپس هم تلفن های همراه ساده می ساخت و سهم تقریباً مناسبی از بازار موبایل داشت. پس از ظهور موبایل های هوشمند، فیلیپس هم تلاش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

در سال های دوری که نوکیا پادشاه دنیای موبایل بود، فیلیپس هم تلفن های همراه ساده می ساخت و سهم تقریباً مناسبی از بازار موبایل داشت. پس از ظهور موبایل های هوشمند، فیلیپس هم تلاش کرد تا همپای بزرگان فعلی این صنعت پیش رود ولی چندان موفق نبود.

در نهایت، شرکت مورد بحث موبایلی هوشمند را در اواخر سال ۲۰۱۵ روانه بازار کرد و دیگر خبری از فعالیت در حوزه توسعه اسمارت فون ها از فیلیپس نشد؛ گویی به این بارو رسیده بود که دیگر قادر نیست سهم مناسبی از این بازار به شکل جهانی داشته باشد. اما حالا، پس از تقریباً دو سال، این کمپانی هلندی دوباره مسیر توسعه یک اسمارت فون را در پیش گرفته است. (در ابتدای ۲۰۱۷، فیلیپس یک اسمارت فون به نام «Xenium X588» را فقط برای بازار روسیه معرفی کرد.)

پس از دو سال، فیلیپس با یک میان رده قصد بازگشت به دنیای موبایل را دارد

بر اساس اطلاعاتی که می توان آنها را در سایت «TENAA» (رگولاتوری چین) دید، فیلیپس اکنون در حال توسعه موبایلی با نام «S329» است. دستگاهی میان رده که به نمایشگری ۵ اینچی مجهز شده و رزولوشن تصویر HD را با خود به همراه دارد. اشاره ای به نام چیپست نشده ولی از S329 از یک پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس پردازشی ۱.۵ گیگاهرتز بهره می برد و ۳ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی دارد.

مشخص نیست که این محصول میان رده هلندی چه زمان و با چه قیمتی به فروشگاه‌ها می رسد. با اینحال، انتشار اطلاعات آن در TENAA نشان از آن دارد که به زودی شاهد معرفی اش خواهیم بود و البته، به بازار چین هم راه خواهد یافت.

سال ها پیش و در زمانی که موبایل های ساده نوکیا در ایران مقام اول فروش را داشتند، تلفن های همراه فیلیپس را هم می شد در گوشه و کنار موبایل فروشی ها دید و این برند، تا حدی برای ایرانی ها هم خاطره انگیز است. از سوی دیگر به نظر می رسد که پس از دو سال، فیلیپس می خواهد موبایلی را به شکل جهانی عرضه کند و باید دید این دستگاه به نوعی دوباره راه خود را به ایران هم باز می کند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    از زغال فروش تا شرکت هیوندا همه دارن گوشی می سازن

مطالب پیشنهادی