ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتایج یک پژوهش: تا وقتی خورشید فروغ دارد، خرس های آبی هم جان دارند

همه ما می دانیم خرس آبی یا خوکچه خزه ای جانوری تقریبا فناناپذیر است اما پژوهشی که اخیرا توسط جمعی از محققان دانشگاه های هاروارد و آکسفورد انجام شده دوام و مقاومت بالای این موجودات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

همه ما می دانیم خرس آبی یا خوکچه خزه ای جانوری تقریبا فناناپذیر است اما پژوهشی که اخیرا توسط جمعی از محققان دانشگاه های هاروارد و آکسفورد انجام شده دوام و مقاومت بالای این موجودات را بیش از پیش در نظرمان هویدا می کند.

براساس این مطالعه در مواجهه با بلایا و رویدادهایی که به انقراض جمعی موجودات روی زمین منجر می شوند، دوام خرس های آبی از هر موجود دیگری بیشتر است و به زبان ساده تر، تا زمانی که خورشید می درخشد این خرس ها نیز زنده اند.

به گفته دانشمندان، در حالی که وقایع فاجه بار می توانند به آسانی حیات را از روی  این کره خاکی حذف کنند، برای از میان رفتن این خرس ها به بلایای شدیدتری نیاز است. خرس های آبی آنطور که مطالعات جدید نشان می دهند می توانند در برابر هرگونه بلای احتمالی زنده بمانند و این یعنی بقایشان از هر گیاه یا موجود زنده در این سیاره بیشتر است.

در مواردی هم که یکی از این بلایای کیهانی رخ بدهد، خرس های آبی می توانند دست کم تا ده میلیارد سال دیگر زنده بمانند. به این ترتیب خرس های آبی رسما جان سخت ترین موجود روی این سیاره لقب می گیرند و می توانند در برابر شرایط سختی نظیر پرتوهای مضر، خلاء در فضا، فشار ناشی از فضای عمیق و دمای تا 150 درجه سلسیوس دوام بیاورند.

حداکثر عمر این موجود 60 سال برآورد شده

در پایان باید اضافه نماییم که حداکثر عمر این موجود 60 سال برآورد شده و نسل آن همانطور که گفته شد حتی در صورتی که خورشید هم از بین برود به حیات خود ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • armin jjzz
    armin jjzz | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    چرا تو اول موضوع نوشته که تا خورشید هست اینم هست و اخرش یه چیز دیگه ...این وبسایت تازه کار خیلی بهتر این مطلب رو گذاشته البته اشنام هستن اما از روی تعصب نمیگم
    http://technovo.ir/%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%ad%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86/

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

      اونو من ترجمه کردم دوست عزیز ممنون از لطفت ولی منبع ها فرق می کنن من از یه جا دیگه ترجمه کردم خانوم موسوی از یه جا دیگه ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی