ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مؤسسه KGI: تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به نیمه دوم سال 2018 موکول می شود

انتظار می رفت که سال 2017 میلادی سال موبایل هایی با حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر باشد، اما این اتفاق نیفتاد و ظاهراً مشکلات فنی (یا سیاست های اقتصادی) گریبانگیر غول های تکنولوژی همچون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

انتظار می رفت که سال 2017 میلادی سال موبایل هایی با حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر باشد، اما این اتفاق نیفتاد و ظاهراً مشکلات فنی (یا سیاست های اقتصادی) گریبانگیر غول های تکنولوژی همچون اپل و سامسونگ شده است.

امروز «مینگ-چی کو» تحلیلگر ارشد و باسابقه مؤسسه KGI Securities در گزارش خود به مشتریان در مورد وضعیت حسگر اثر انگشت موبایل های آتی سامسونگ سخن گفته است.

همان طور که می دانید، زمزمه های یکپارچه سازی حسگر اثر انگشت با نمایشگر، هفته ها قبل از رونمایی گلکسی اس 8 به گوش می رسید، اما این پیش بینی محقق نشد و پس از آن همه نگاه ها به دو موبایل برتر نیمه دوم 2017 یعنی گلکسی نوت 8 و آیفون 8 خیره شد. اکنون با اطمینان نسبی می دانیم که هیچکدام از این دو محصول گران قیمت هم به چنین قابلیتی مجهز نمی شوند.

طبیعتاً بهترین نامزد برای دور بعدی شایعات حول این فناوری، گلکسی اس 9 خواهد بود، اما «کو» آب پاکی را روی دستمان ریخته و می گوید این دستگاه هم با اسکنر فیزیکی اثر انگشت روی بدنه عرضه می شود. طبق گزارش او، سامسونگ برای تأمین این قطعه در سال 2018 با شرکت Egis قرارداد بسته و با سینپتیکس (Synaptics) که توسعه دهنده اصلی حسگرهای فراصوت و اپتیکال به شمار می رود، همکاری نمی کند.

به گفته «کو» گلکسی نوت 9 که نیمه دوم سال 2018 به بازار می آید، نخستین کهکشانی سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود، چون هرچه باشد این کمپانی باید وجه تمایزی را بین دو پرچمدارش در سال آینده میلادی ایجاد کند.

گفتنیست شرکت های چینی هم در این زمینه بیکار ننشسته اند و احتمال می رود که حتی در سال جاری میلادی، نخستین موبایل مجهز به این فناوری به نام Xplay 7 از سوی کمپانی ویوو به بازار معرفی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی