ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نشست «تنوع جنسیتی» گوگل به خاطر تامین امنیت شرکت کنندگان برگزار نشد

پنجشنبه هفته گذشته قرار بود گوگل جلسه ای را با موضوعیت تنوع جنسیتی برگزار کند که بعد از ابراز نگرانی برخی کارکنان آن در مورد عدم وجود امنیت این نشست لغو گردید. این کنفرانس بنا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

پنجشنبه هفته گذشته قرار بود گوگل جلسه ای را با موضوعیت تنوع جنسیتی برگزار کند که بعد از ابراز نگرانی برخی کارکنان آن در مورد عدم وجود امنیت این نشست لغو گردید.

این کنفرانس بنا بود که به شکواییه مهندس اخراجی گوگل در اعتراض به تنوع بخشی جنسیتی در آن بپردازد و کارکنان حاضر در نشست نیز این فرصت را پیدا می کردند تا پرسش های خود در رابطه با اخراج وی را مطرح نمایند.

همانطور که گفته شد نامه اعتراضی James Damore با انتقاد شدید مدیریت شرکت و شمار زیادی از کارکنان آن روبرو شد، با این همه جمعی نیز در مقام حمایت از Damore برآمدند و اخراج وی که به باور بسیاری اظهاراتش تبعیض آمیز بوده را مورد نکوهش قرار دادند.

در همین راستا گوگل برآن شد که روز پنجشنبه جلسه ای را با حضور ساندار پیچای مدیرعامل شرکت برگزار نماید که علنا صحبت های وی را مورد انتقاد قرار داده بود و در جریان آن جلسه نیز بنا بود که حاضران سوالات خود را در مورد علت اخراج Damore مطرح نمایند.

در ادامه پیچای ضمن اعلام اینکه جلسه لغو شده است از ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع فارغ از جهت گیری های سیاسی شان و البته ترس از اخراج شدن خبر داد.

گفتنی است به دنبال این اتفاقات برخی صاحب نظران راست گرا اسامی شماری از کارکنان گوگل را منتشر کردند که به شدت اظهارات مهندس اخراجی را مورد انتقاد قرار داده بودند و پیشنهاد برگزاری جلسه روز پنجشنبه را هم داده بودند که در ادامه به دلیل وجود نگرانی از امنیت جانی این گروه جلسه لغو شد.

اضافه کنیم این جنجال خبری کارکنان گوگل، سیلیکون ولی و حتی جامعه آمریکا را دچار نوعی دو دستگی کرد؛ برخی از گوگل حمایت کردند و Damore را به خاطر اظهاراتش شایسته اخراج دانستند و برخی دیگر نیز باور دارند که گوگل به شکلی نظام مند در حال محدود کردن نظرات مخالف در میان نیروهای کاری اش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahyar_torabi
    mahyar_torabi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    از نظر من که تفاوتی بین زن ومرد نمیبینم میگم کار باید به کاردان سپرده شود این که تو یه شرکت چند تا مرد و زن هست نباید نتیجه گیری کرد که اونجا مرد سالاریه گوگل زندگی مردم دنیا رو عوض کرده و حق داره که توی انتخاب کارمندانش دانش فنی را در الویت اول بزاره تا جنسیت ولی با اخراج اون کارمند که این اعتراض رو شروع کرده هم مخالم اون نظرش داده .

  • Brown
    Brown | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    بالاخره Evil Corp داره کم کم اون روی خودش رو نشون میده

مطالب پیشنهادی