ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل علوم عصبی را با پلتفرم هوش مصنوعی دیپ مایند ترکیب می کند

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به «دیپ مایند» (DeepMind) افزوده که به این پلتفرم هوش مصنوعی اجازه می دهد در صورت نیاز، به خواب فرو برود. تیم دیپ مایند در وبلاگ رسمی خودش توضیح ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به «دیپ مایند» (DeepMind) افزوده که به این پلتفرم هوش مصنوعی اجازه می دهد در صورت نیاز، به خواب فرو برود.

تیم دیپ مایند در وبلاگ رسمی خودش توضیح داده که قابلیت خوابیدن یا چُرت زدن، ریشه در تحقیقات علوم عصبی (نوروساینس) دارد و می تواند رویکرد مرسوم کنونی که بر پایه منطق و ریاضیات شکل گرفته را تکمیل نماید.

به گفته دیپ مایند بر اساس جدیدترین تحقیقات علوم عصبی، مغز انسان می تواند در حین خواب به بازبینی و مرور فعالیت های عصبی قبلی اش بپردازد. بنابراین مغز حتی در حالت استراحت هم قادر به نگهداری و پردازش داده های حاصل از تجربیات موفق یا ناموفق پیشین خواهد بود و بدین ترتیب، می تواند پس از بیداری به موفقیت دست یابد.

این نظریه، محققین گوگل را بر آن داشت تا همین رویکرد را در هوش مصنوعی به کار گیرند. اگرچه مفهوم «خواب» برای کامپیوتر کمی غیر منطقیست، اما دانشمندان الگوریتمی را توسعه دادند که می تواند داده های تجربی را ذخیره کرده و در زمان فراغت، آنها را بازبینی نماید.

به بیان دیگر، حتی اگر کامپیوتر مبتنی بر هوش مصنوعی نتواند یک چالش محاسباتی را با موفقیت به پایان برساند، داده های حاصل از تجربه شکست را نگهداری کرده و در زمان مناسب دوباره آنها را پردازش می کند تا در آینده بتواند از موقعیت مشابه سربلند بیرون بیاید.

بنابراین در آینده اگر کامپیوتری نتوانست به سؤالتان پاسخ بدهد، نگران نباشید؛ کافیست اجازه بدهید کمی چرت بزند تا به جواب درست برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی