ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات R2D2 کمپانی Sphero، کهکشانی بسیار بسیار دور را به اتاق پذیرایی شما می آورد

با عرضه نسخه های تازه سری فیلم استار وارز، طرفداران این فرنچایز یک بار دیگر به موضوعات مربوط این سری علاقه مند شده اند و به همین خاطر Sphero، استارت آپی ساکن ایالت کلورادو، ربات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

با عرضه نسخه های تازه سری فیلم استار وارز، طرفداران این فرنچایز یک بار دیگر به موضوعات مربوط این سری علاقه مند شده اند و به همین خاطر Sphero، استارت آپی ساکن ایالت کلورادو، ربات R2D2 استار وارز را در جهان واقعی ساخته است.

این ربات که از امروز به بازار عرضه می شود، به چهار موتور مجهز شده؛ دو موتور در گنبد بالایی و دو موتور در شانه ها. این موتورها به R2D2 کمک می کنند تا با دو چرخ بر جای خود بایستد یا با سه چرخ، در محیط حرکت کند. ضمناً به گفته Sphero، امکان حرکت R2D2 روی سطوحی مانند فرش و کاشی وجود دارد و اسپیکر داخلی و LED ها -که با الهام از کنترل پنل و پروژکتور هولوگرافیک سنتی R2D2 در فیلم های استار وارز تعبیه شده اند- انتقال احساسات ربات را برعهده دارند.

ربات R2D2 کمپانی Sphero، کارکردهایی به مراتب گسترده تر نیز دارد و صرفاً گجتی برای نمایش میزان علاقه تان به استار وارز نیست. این ربات می تواند 9 حرکت نمادین R2D2 در سری فیلم های مورد اشاره را شبیه سازی کند که از جمله آنها می توان به واکنش R2D2 به Jawas در A New Hope اشاره کرد. و مثل سایر ربات های ریموت کنترل Sphero، می توانید به کمک یک ترک پد دیجیتالی، R2D2 را به حرکت در بیاورید.

گفتنی است که R2D2 را می توان با زبان Swift اپل برنامه نویسی کرد و رابط برنامه نویسی آن برای کنترل هرچه بیشتر قابل دستکاری است. یکی از اپلیکیشن های جالب R2D2 نیز، Watch with Me نام دارد که باعث می شود این ربات هنگامی که در حال تماشای فیلم های استار وارز هستید، در برخی سکانس های کلیدی، مانند ربات داخل فیلم واکنش نشان  دهد و حتی خود را در فیلم تشویق کند. ربات R2D2 کمپانی Sphero از امروز با قیمت 180 دلار فروخته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    این خیلی دوست داشتنیه ? این کمپانی یه مدل آرتور هم داره که اونم واقعا ربات هوشمند و سرگرم کننده ایه و با قیمت مناسب در ایران هم پیدا میشه.

مطالب پیشنهادی