ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنشال فون قابل تعمیر نیست؛ iFixit خبر می دهد

زمانی که اندی رابین اعلام کرد به زودی نخستین موبایل اندرویدی خود یعنی «اسنشال فون» را معرفی می کند، بسیاری از کارشناسان نسبت به موفقیت این محصول در بین رقبای مطرح و سرشناس، تردید داشتند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

زمانی که اندی رابین اعلام کرد به زودی نخستین موبایل اندرویدی خود یعنی «اسنشال فون» را معرفی می کند، بسیاری از کارشناسان نسبت به موفقیت این محصول در بین رقبای مطرح و سرشناس، تردید داشتند.

این موبایل چندی پیش معرفی شد و با اندکی تأخیر، بالاخره از هفته گذشته به دست خریدارانش رسید و دیگران را هم ترغیب کرد تا نسبت به خریدش اقدام کنند.

در نگاه اول، اسنشال فون را می توان موبایلی نامعمول و خاص دانست که نکته مثبتی به شمار می رود، اما آیا در صورت بروز مشکل می توان آن را تعمیر کرد؟ وب سایت معتبر iFixit به این سؤال پاسخ می دهد.

امتیاز تعمیرپذیری اسنشال فون 1 از 10 است

این تیم حرفه ای تلاش کردند تا اجزای تشکیل دهنده موبایل مورد بحث را از هم جدا کنند، اما مشخص شد که این کار بدون آسیب رساندن به قطعات ممکن نیست و به همین دلیل، اسنشال فون امتیاز تعمیرپذیری 1 از 10 را دریافت کرده، یعنی عملاً قابل تعمیر نخواهد بود.

iFixit می گوید به خاطر فشردگی قطعات و استفاده زیاد از چسب، هرگونه تلاش برای تعمیر دستگاه باعث آسیب رساندن به آن خواهد شد. جالب است بدانید این تیم برای باز کردن اسنشال فون مجبور شدند آن را تا 50- درجه سانتیگراد منجمد کنند.

برای باز کردن اسنشال فون باید آن را منجمد کنید

باتری دستگاه در محلی غیر قابل دسترسی قرار گرفته و با چسب در جایش محکم شده، که تعویض آن را ناممکن می سازد. درگاه USB-C هم به مادربورد لحیم شده که احتمال فرسایش و خرابی در اثر استفاده زیاد را به همراه دارد. همچنین ماژول دوربین جلو و اسپیکر مکالمه، هردو روی یک بورد قرار گرفته اند.

در مجموع، اسنشال فون موبایلی قدرتمند، زیبا و مستحکم است و می توانید از آن لذت ببرید، به شرط اینکه خراب نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    تو کامنت ها الان بحث تکنولوژیه یا کلمات عربی و قارسی:\?

    • Alireza
      Alireza | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

      فارسی?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی