ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اپلیکیشن مخصوص تویوتا برای تشویق جوانان به رعایت قوانین رانندگی

یکی از دغدغه های والدین امروزی به نحوه رانندگی فرزندان پس از اخذ گواهینامه مربوط می شود. کمپانی تویوتا برای این دسته از والدین اپلیکیشنی را با نام Safe & Sound توسعه داده که به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

یکی از دغدغه های والدین امروزی به نحوه رانندگی فرزندان پس از اخذ گواهینامه مربوط می شود. کمپانی تویوتا برای این دسته از والدین اپلیکیشنی را با نام Safe & Sound توسعه داده که به واسطه آن می توانند کنترل بهتری بر روی نحوه رانندگی فرزندان خود داشته باشند.

این اپلیکیشن که توسط آژانس ارتباطاتی و تبلیغاتی Saatchi & Saatchi در لندن طراحی شده از قابلیت های جالبی برخوردار است. از جمله اینکه هنگام رانندگی پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی و تماس های دریافتی را در صورتی که سرعت خودرو بیش از 9 مایل در ساعت باشد، مسدود می کند.

چنانچه فرزندان به هر دلیلی قصد تجاوز از سرعت مجاز یا استفاده از تلفن همراه را حین رانندگی  داشته باشند، لیست ترانه های تنظیم شده توسط والدین در اسپاتیفای شروع به پخش می شود. والدین می توانند حتی هنگام امانت دادن خودروی خود به فرزندان این اپلیکیشن را فعال کنند. در این حالت حساب اسپاتیفای والدین و فرزندان با هم همگام خواهد شد.

اپلیکیشن تویوتا با استفاده از API گوگل مپس، امکان تشخیص سرعت های غیر مجاز را دارد و چنانچه فرزندان اقدام به استفاده از تلفن همراه خود کنند یا سرعت غیر مجاز داشته باشند، لیست پخش اسپاتیفای والدین فعال می شود. راننده خاطی برای جلوگیری از پخش این لیست، چاره ای جز برگشتن به سرعت مجاز یا کنار گذاشتن تلفن همراه خود، نخواهد داشت. آنطور که تویوتا اعلام کرده این اپلیکیشن منحصر به محصولات این شرکت نبوده و تمامی رانندگان و والدین می توانند با نصب آن با امنیت بیشتری در خیابان ها و جاده ها تردد کنند.

راهکار ارایه شده توسط تویوتا کمی عجیب و غریب به نظر می رسد، زیرا مشخص نیست پخش ترانه هایی که مورد علاقه رانندگان جوان نباشد، تا چه حد می تواند در بهبود رفتارهای ترافیکی آنها نقشی موثر ایفا کند.  همچنین اشاره ای به این موضوع نشده که در صورت خاموش کردن تلفن همراه چه اتفاقی خواهد افتاد.

شاید با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قابلیت های ارتباطی بین خودروها و تلفن های همراه هوشمند، بتوان امکانات بیشتری به این اپلیکیشن نوپا اضافه کرد. در شرایط کنونی ارتباط گرم و صمیمانه با فرزندان و اعتماد متقابل به احتمال بسیار نتایج بهتری خواهد داشت!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    یاد دیرین دیرین خر فهم افتادم. متاسفانه بدجوری فرهنگ رانندگیمون نزول کرده

  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

     مشخص نیست پخش ترانه هایی که مورد علاقه رانندگان جوان نباشد، تا چه حد می تواند در بهبود رفتارهای ترافیکی آنها نقشی موثر ایفا کند.
    تو ویدیو توضیح داده شده که?

مطالب پیشنهادی